PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wykonawca chce zrobić pomiary na drodze nr 7

Autor: PAP
23-10-2012 17:09

Dodatkowe badania geologiczne i pomiary geodezyjne chce przeprowadzić konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner na odcinku nowo budowanej drogi krajowej nr 7 koło Miłomłyna. Mają one pomóc wykonawcy do sporządzenia planu naprawy wadliwego odcinka trasy.

Koło Miłomłyna - mimo doraźnych napraw - droga nr 7 zapada się na odcinku 40 metrów. Teraz wykonawca stosuje naprawy doraźne, czyli wylewa kolejne warstwy asfaltu, które wyrównują nawierzchnię jezdni.
Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Olsztynie, zleciła sporządzenie ekspertyzy, która miała dać odpowiedź na to, co jest przyczyną osiadania drogi. Według eksperckiej opinii błąd wykonawcy polegał na wyborze złego miejsca składowania kruszywa pod budowę drogi. Zdaniem ekspertów ważąca około 20 tys. ton hałda, usypana przez wykonawców do budowy kolejnych odcinków, zniszczyła przygotowaną konstrukcję podłoża pod budowaną jezdnię.

Jak poinformował PAP we wtorek rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA Karol Głębocki, wykonawca nowej drogi nr 7 Gdańsk-Warszawa - konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner, nadesłał własne propozycje prac mających na celu sporządzenie planu naprawczego wadliwego odcinka drogi.

Wykonawca chce przeprowadzić dodatkowe badania geologiczne, czyli sondować grunt, by zmierzyć ciśnienie znajdującej się w niej wody oraz przeprowadzić pomiary geodezyjne. Te badania i pomiary mają posłużyć wyborowi najskuteczniejszej technologii naprawy drogi.

Według Głębockiego naprawa drogi, którą wykonawca ma przeprowadzić na własny koszt, będzie możliwa wiosną.

W sierpniu udostępniono kierowcom nowy odcinek drogi krajowej nr 7 Gdańsk-Warszawa między Pasłękiem a Miłomłynem. Budowa kosztowała 1 mld 70 mln zł.

Jeszcze przed oddaniem do użytku droga koło Miłomłyna zaczęła się zapadać nawet do 4 milimetrów na dobę, teraz tempo osiadania nieco zmalało.

Jak mówił wcześniej Jerzy Pepol z Laboratorium Drogowego GDDKiA w Olsztynie, tereny w okolicach Żuław Elbląskich, na których budowana jest nowa droga nr 7, pod względem geotechnicznym należą do najtrudniejszych. Występują tu bowiem niestabilne grunty - na przykład torfy, które mają słabą wytrzymałość na obciążenie. Dodał, że zarówno inwestor, jak i wykonawca wykonali badania gruntów i technologia budowy drogi uwzględniała trudne warunki geotechniczne i występującą głęboką nieckę. Wykonawca zastosował technologię wbijania betonowych kolumn i nakładania materacy z geotkaniny poliestrowej wypełnionej kruszywem, które miały ustabilizować grunt pod jezdnią.

Przemysł 4.0 • Nowa energia • Innowacje

26-28 września 2018 • Międzynarodowe Centrum Kongresowe, Katowice

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 824 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

564 732 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.