WYG International z najtańszą ofertą na projekt przebudowy stacji Racibórz

WYG International z najtańszą ofertą na projekt przebudowy stacji Racibórz
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Do końca października 2019 r. ma być zaprojektowana przebudowa dużej stacji kolejowej w Raciborzu. W przetargu na wykonanie pełnej dokumentacji przebudowy spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymała sześć ofert - wszystkie w budżecie zamówienia.

  • Inwestycja jest częścią modernizacji linii kolejowej między Kędzierzynem-Koźlem i Chałupkami.
  • W pierwszym przetargu na projekt przebudowy stacji wszystkie oferty przekroczyły budżet.
  • W drugim przetargu najtańszą ofertę złożyła firma WYG International.

Inwestycja będzie realizowana w ramach finansowanego z budżetu państwa projektu "Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle - Chałupki (Granica Państwa)" o wartości 296,5 mln zł. Projekt ten jest częścią przedsięwzięcia PLK pod nazwą "Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska".

Magistralna linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn Koźle - Chałupki jest częścią międzynarodowego ciągu transportowego E59. To linia ważna dla ruchu pasażerskiego, a szczególnie towarowego - biegnie do granicy państwa i kolejowego przejścia granicznego z Czechami w Chałupkach.

W ramach "Prac na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle - Chałupki" trwają m.in. roboty budowlane na odcinkach Bierawa - Nędza i Racibórz - Krzyżanowice. Zakończono już prace na odcinku Krzyżanowice - Chałupki. W ostatnich dniach PLK ogłosiły przetarg na przebudowę odcinka Kędzierzyn Koźle - Stare Koźle.

Na przełomie maja i czerwca zarządca kolejowej infrastruktury ogłosił ponowione postępowanie przetargowe mające wyłonić projektanta przebudowy stacji Racibórz. Pierwsze zostało unieważnione w marcu 2018 roku wobec tego, że wszystkie cztery oferty przekroczyły założony budżet 3,7 mln zł brutto. W drugim przetargu wszystkie sześć złożonych ofert zmieściło się w zweryfikowanym budżecie 4,9 mln zł. Najtańszą, za 3,5 mln zł, złożyła spółka WYG International.

Zamówienie to obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla planowanej przez PKP PLK przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków, a także m.in. przygotowanie dokumentacji przetargowej pod kątem wyboru wykonawcy prac.

Niezależnie od planów zarządcy kolejowej infrastruktury spółka PKP SA w ramach swojego Programu Inwestycji Dworcowych zamierza do początku 2023 r. przebudować budynek dworca w Raciborzu. W maju br. w tym mieście odbyły się poświęcone sprawie warsztaty kreatywne, na które PKP SA zaprosiły: pasażerów, lokalne społeczności, przedstawicieli organizacji pozarządowych, przedsiębiorców oraz społeczników.

Największym obecnie realizowanym przedsięwzięciem PLK w ramach "Prac na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle - Chałupki" są roboty na odcinku Bierawa - Nędza oraz Racibórz - Krzyżanowice. Obejmują one ok. 35 km torów, przebudowę sieci trakcyjnej i odnowienie 28 obiektów inżynieryjnych. Wymienionych ma zostać 14 rozjazdów i wyremontowanych 15 przejazdów kolejowo-drogowych. Zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja będzie kosztowała 69,9 mln zł netto; powinna zakończyć się w grudniu 2018 roku. Wykonawcą jest firma Skanska.

Trwający przetarg na realizację robót na odcinku Kędzierzyn Koźle - Stare Koźle obejmuje wymianę 4 km toru, częściową wymianę sieci trakcyjnej oraz remont 7 obiektów inżynieryjnych (4 wiadukty i 3 przepusty). Przebudowany będzie też przejazd w stacji Bierawa. Planowany termin zakończenia tej części inwestycji to listopad 2019 r., a szacunkowy koszt - ok. 27 mln zł.

Przedsięwzięcie PLK pod nazwą "Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska" obejmuje kilka projektów. Oszacowany łączny koszt "Prac na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Chałupki (granica państwa)" to 296,5 mln zł (w tym 281,7 mln zł w woj. śląskim).

Zakładany koszt "Rewitalizacji linii kolejowej nr 138 na odcinku Katowice - Szabelnia - Mysłowice" - to 258,9 mln zł, a "Prac na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel - Bukowno - Sosnowiec Płd." - 294,1 mln zł (w tym 103 mln zł w woj. śląskim). Na kwoty po ok. 200 mln zł szacowane są projekty: "Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami" oraz "Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała - Zwardoń (granica państwa)".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!