Wybrano inżyniera kontraktu dla pogłębienia toru wodnego Świnoujście-Szczecin

Wybrano inżyniera kontraktu dla pogłębienia toru wodnego Świnoujście-Szczecin
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Firma Sweco Consulting została inżynierem kontraktu dla modernizacji toru wodnego Świnoujście–Szczecin do głębokości 12,5 metra. Jej zadaniem będzie nadzór nad prawidłową realizacją inwestycji przez wykonawcę, a także prowadzenie monitoringu środowiskowego.

  • W piątek w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie podpisano umowę wartą ok. 11,5 mln zł brutto z poznańską firmą Sweco Consulting.
  • "To pierwszy krok w kierunku praktycznego rozpoczęcia tej inwestycji i bardzo istotny w związku z tym, że musimy przed inwestycją zgodnie z decyzją środowiskową przez 12 miesięcy dokonać przedinwestycyjnego monitoringu środowiskowego" - powiedział przed podpisaniem umowy dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz.
  • Zmodernizować tor wodny Świnoujście-Szczecin chce pięć podmiotów. Urząd Morski zamierza przeznaczyć na inwestycję 1,171 mld zł. Wszystkie pięć złożonych ofert przewyższa tę kwotę. Najniższą cenę - 1,336 mld zł - zaoferowało belgijsko-holenderskie konsorcjum.

W piątek w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie podpisano umowę wartą ok. 11,5 mln zł brutto z poznańską firmą Sweco Consulting.

"To pierwszy krok w kierunku praktycznego rozpoczęcia tej inwestycji i bardzo istotny w związku z tym, że musimy przed inwestycją zgodnie z decyzją środowiskową przez 12 miesięcy dokonać przedinwestycyjnego monitoringu środowiskowego" - powiedział przed podpisaniem umowy dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz.

Z kolei dyrektor Sweco Consulting Sp. z o. o. Narcyz Stefańczyk zaznaczył, że teren, który będzie przedmiotem inwestycji ma swoją historię, w tym związaną z działaniami wojennymi. "Elementem, który na pewno będzie trzeba wziąć pod uwagę będzie kwestia potencjalnych pozostałości po działaniach wojennych" - dodał.

Jak powiedział Zdanowicz, obecnie trwa jeszcze badanie złożonych ofert na wykonawcę pogłębienie toru. "Wcześniej wspominaliśmy, że może się to udać do końca czerwca br. Niestety z uwagi na obszerną dokumentację i obszerne wyjaśnienia składane przez podmioty sprawa się przeciąga. Do końca lipca br. to rozstrzygniecie ogłosimy, co nie zagraża w żadnym stopniu terminowi realizacji" - dodał Zdanowicz.

Prace budowlane mają rozpocząć się w 2019 r. i mają potrwać maksymalnie do trzeciego kwartału 2022 r.

Zmodernizować tor wodny Świnoujście-Szczecin chce pięć podmiotów. Urząd Morski zamierza przeznaczyć na inwestycję 1,171 mld zł. Wszystkie pięć złożonych ofert przewyższa tę kwotę. Najniższą cenę - 1,336 mld zł - zaoferowało belgijsko-holenderskie konsorcjum.

Jak wielokrotnie podkreślali przedstawiciele branży morskiej, pogłębienie toru wodnego poprawi możliwości przeładunkowe szczecińskiego portu. Będą do niego wpływać statki o większym zanurzeniu.

W zakresie robót znalazło się pogłębienie toru na odcinku 62 km z poszerzeniem do szerokości 100 m w dnie na prostych odcinkach z poszerzeniami na łukach i odcinkach przejściowych, a także wykonanie mijanek. Roboty obejmą również m.in. przebudowę skarp brzegowych bez umocnień, niwelację dna w strefie Świnoujścia, budowę i przebudowę umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych oraz pogłębienie i poszerzenie obrotnic statków. W opisie znalazła się także budowa nowych pól refulacyjnych - sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim.

W grudniu 2017 r. podpisano umowę potwierdzającą przyznanie unijnych środków na modernizację toru wodnego, która będzie kosztowała około 1,38 mld zł, z czego unijne dofinansowanie to 1,18 mld zł.

Planowana inwestycja jest kontynuacją i trzecim etapem projektu modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Jej drugi etap pod nazwą "Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin (Kanał Piastowski i Mieliński), strona wschodnia i zachodnia" zrealizowano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2007-2013.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wybrano inżyniera kontraktu dla pogłębienia toru wodnego Świnoujście-Szczecin

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!