Wkrótce może ruszać przetarg na projekt i modernizację linii Białystok-Kuźnica

Wkrótce może ruszać przetarg na projekt i modernizację linii Białystok-Kuźnica
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W drugim kwartale 2018 r. PKP PLK chcą ogłosić przetarg na projekt i modernizację 60 km linii kolejowej Białystok -Kuźnica - poinformowała w czwartek spółka. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzję środowiskową dla tej inwestycji.

  • PKP PLK szacują, że inwestycja będzie kosztowała ok. 180 mln zł.
  • Prace mają się zacząć na przełomie 2019 i 2020 r. i potrwać dwa lata.
  • Inwestycja ma być dofinansowana z UE z programu Infrastruktura i Środowisko.

W wydanej właśnie decyzji RDOŚ wskazała, że nie ma konieczności przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko, dlatego PKP PLK mogą szybciej przystąpić do realizacji tego przedsięwzięcia - poinformował w czwartek Karol Jakubowski z biura prasowego tej spółki.

Linia nr 6 Białystok-Sokółka- Kuźnica (do granicy z Białorusią) znajduje się wśród najważniejszych inwestycji kolejowych do realizacji w Podlaskiem, zawartych w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r.

- Trwa przygotowanie dokumentacji przetargowej - poinformował Jakubowski. Dodał, że przetarg będzie w formule projektuj i buduj i to w projekcie będzie określony zakres prac, jakie będą wykonane.

Już wiadomo, że po modernizacji pociągi pasażerskie na tej trasie do granicy z Białorusią będą mogły jeździć z prędkością do 100-120 km/h, towarowe zaś do 80 km/h. Jazda ma być bezpieczniejsza, będzie też mogło jeździć więcej pociągów. Na potrzeby pociągów towarowych ma być rozbudowana infrastruktura.

PKP PLK szacują, że inwestycja będzie kosztowała ok. 180 mln zł, prace mają się zacząć na przełomie 2019 i 2020 r. i potrwać dwa lata. Inwestycja - wg. wcześniejszych informacji PKP PLK - ma być dofinansowana z UE z programu Infrastruktura i Środowisko.

RDOŚ w Białymstoku poinformowała w komunikacie na swojej stronie internetowej, że inwestycja na trasie kolejowej Białystok-Sokółka-Kuźnica (od stacji Białystok - ale z jej wyłączeniem - do granicy państwa z Białorusią) będzie prowadzona na tzw. zamkniętych terenach kolejowych, więc nie jest konieczna ocena oddziaływania tego przedsięwzięcia na środowisko.

RDOŚ podkreśla także, że linia ta jest ważną trasą o znaczeniu państwowym i międzynarodowym, bo dalej prowadzi w kierunku Grodna, Mińska, ale też Wilna czy Sankt Petersburga.

Inwestycja ma obejmować przebudowę torów, nawierzchni, rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem, stacji kolejowych i przystanków, wymianę zużytej sieci trakcyjnej, remonty lub budowę nowych obiektów inżynieryjnych, cyfrowy monitoring i informację dla pasażerów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!