Samorządowcy Kadencji wybrani. Oto najlepsi z najlepszych

Coraz bliżej wiaduktu w Gogolinie. Umowa na wykonanie dokumentacji podpisana

  • AKC
  • Opublikowano: 14 sierpnia 2018 - 10:20
Wiadukt nad torami kolejowymi w Gogolinie jest wyczekiwany od dawna nie tylko przez mieszkańców, ale wszystkich kierowców, którzy tracą czas na zamkniętym przejeździe. 13 sierpnia w Gogolinie podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej tego zadania.
  • Skrzyżowanie drogi wojewódzkiej 409 i ważnej linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle - Opole od wielu lat powoduje problemy komunikacyjne w centrum Gogolina. Aby je rozwiązać, niezbędna jest budowa wiaduktu nad torami i przebudowa układu komunikacyjnego.
  • W roku 2016 r. powstał pomysł na opracowanie koncepcji dla dwupoziomowego skrzyżowania, a teraz podpisano umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej, którym będzie firma Multiconsult Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Koszty budowy szacowane są na ok. 30 mln zł.  - Po modernizacji linii kolejowej 136 ruch na niej będzie jeszcze większy, więc wiadukt będzie wyjątkowo potrzebny - powiedział Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.

I dodaje, że to niezwykle trudna inwestycja. - Tak naprawdę zmieniamy cały układ komunikacyjny centrum miasta, w związku z  czym będzie to na pewno duże wyzwanie. To bardzo skomplikowana i nie tania inwestycja. Inwestycja w końcu umożliwi normalny przejazd przez Gogolin, ale to też wiele rozwiązań dla pieszych i mieszkańców - dodaje.

Jak zaznacza burmistrz Gogolina, Joachim Wojtala, inwestycja zwiększy nie tylko bezpieczeństwo mieszkańców, ale również wszystkich użytkowników drogi 409. 

Czytaj też: Małopolskie. Ponad 2 mld zł na modernizację wiaduktów w Trzebini

Koszt wykonania dokumentacji wynosi 993 225 zł brutto i w całości poniesie go gmina Gogolin. Planowany termin uzyskania decyzji ZRID to IV kwartał roku 2019, równolegle zaś inwestorzy zadania, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, województwo opolskie oraz gmina Gogolin, podejmą starania o zabezpieczenie funduszy na tę inwestycję. Zgodnie ze wstępnymi założeniami inwestycja ma zostać zrealizowana przy założeniu wspólnego finansowania.

Burmistrz Gogolina przekonuje, że podpisanie umowy na projekt to dla niego i gminy niezwykle ważny moment. - To było wiele miesięcy prac i starań, najpierw powstała idea, potem przemyślana koncepcja. Rada gminy postanowiła zapłacić za dokumentację, bo nie chcieliśmy tego roku stracić - mówi i podkreśla, że  idea budowy nowoczesnego centrum przesiadkowego byłaby niemożliwa, gdyby nie mądre skomunikowanie Krapkowic z Gogolinem - mówi Wojtala. - Teraz czekamy na finał i wierzę, że na koniec 2021 roku mieszkańcy będą jeździli, omijając ten przejazd kolejowy - dodaje.

Czytaj też: Ostrołęka: tymczasowy most w Ostrołęce otwarty

Zadanie obejmuje przede wszystkim zmianę przebiegu drogi wojewódzkiej nr 409 o długości ok. 1,1 km, budowę dwóch mostów - wiaduktu nad linią kolejową PKP nr 136 i bocznicą kolejową oraz wiaduktu nad ul. Konopnickiej, przebudowę i budowę ścieżek rowerowych i chodników z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych, likwidację istniejącego przejazdu kolejowego w ciągu drogi wojewódzkiej, a także przebudowę i budowę skrzyżowań z drogami podporządkowanymi. 

Jest to pierwsze zadanie w historii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu polegające na tak dużej przebudowie infrastruktury komunikacyjnej i miejskiej w centrum miasta.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!