W biznesie jest miejsce na emocje. Dizajn po polsku

W biznesie jest miejsce na emocje. Dizajn po polsku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Polski dizajn to już marka sama w sobie. Uznana nie tylko nad Wisłą, ale i na świecie. Nigdy wcześniej w naszym kraju świadomość tego, jak wielkie znaczenie dla rozwoju innowacyjnej gospodarki i wzrostu jej konkurencyjności ma wzornictwo, nie była ta wielka. Z drugiej strony polskie przedsiębiorstwa mają jeszcze wiele do zrobienia.

Podczas jubileuszowej Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach wiele uwagi poświęcono designowi, jego roli w biznesie i rozwoju gospodarczym. Ważnym punktem wydarzenia była sesja tematyczna "Biznes i emocje - dizajn we współczesnej gospodarce" z udziałem wielu cenionych designerów, architektów, inwestorów i kuratorów.

- 22 lata temu, kiedy zakładałem firmę, studia projektowe plasowały się na niechlubnej pozycji. Od tego czasu pokonaliśmy w branży „dużą odległość”, którą można zmierzyć w milionach kilometrów - mówi Robert Majkut, CEO, Head of design, Robert Majkut Design. Dodaje, że nadal nie doceniamy jednak znaczenia dobrego designu, a często nawet nie wiemy, po co on jest. - Polscy przedsiębiorcy są przebojowi jeśli chodzi o rozwój firmy, jednak nie dostrzegają roli dobrego designu. To czego oczekiwałbym, to rozmowa o wartościach jakie niesie za sobą odpowiednie „opakowanie” produktu – zaznacza. Uważa, że to właśnie oryginalny, wysokiej jakości projekt pozwala na uzyskanie znaczącej przewagi nad konkurencją.

- Uzyskanie statusu „dobry dizajn” pozwala na osiąganie znacznych korzyści finansowych dzięki możliwości sprzedaży produktu po cenie nawet kilkunastokrotnie wyższej niż konkurencja, która oferuje produkty wykonane z podobnej jakości materiałów lecz o gorszym wzornictwie - zwraca uwagę Robert Majkut.

Maja Ganszyniec, projektantka, Studio Ganszyniec zaznacza, że producenci są coraz bardziej świadomi, że produkt sam się nie sprzeda. Musi zostać odpowiednio opakowany i nieść za sobą pewne emocje. - Prowadzimy rozmowy z kilkoma producentami, którzy są zainteresowani współpracą z naszym biurem projektowym. Oznacza to, że design rzeczywiście staje się pewnego rodzaju symbolem naszego przemysłu - mówi.

A te słowa najlepiej sprawdzić u źródła - producentów. Adam Krzanowski, prezes zarządu, współwłaściciel, Grupy Nowy Styl, mówi, że firma zaczynała działalność od inspirowania się wzorami włoskich krzeseł. - Jednak już na początku działalności wiedzieliśmy, że nasze produkty muszą się wyróżniać od innych dostępnych na rynku, w przeciwnym razie przegramy z konkurencją, która przecież była i jest bardzo duża. Myśląc o przyszłości przedsiębiorstwa, zdecydowałem, że trzeba znaleźć własne miejsce, które da gwarancję dalszego rozwijania działalności i pozwoli zwiększyć unikatowość przedsiębiorstwa. To umożliwia jedynie oryginalny produkt - wyjaśnia Adam Krzanowski. Czytaj więcej
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W biznesie jest miejsce na emocje. Dizajn po polsku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!