XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Urzędnicy zawiadomili prokuraturę ws. Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

Urzędnicy zawiadomili prokuraturę ws. Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W efekcie kontroli przeprowadzonej przez dolnośląski samorząd urząd marszałkowski zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Zdaniem kontrolerów na inwestycję wydano o 2,8 mln zł za dużo.

Jak powiedział PAP w piątek rzecznik marszałka woj. dolnośląskiego Jarosław Perduta, kontrolerzy z urzędu marszałkowskiego stwierdzili, że wykonawca zamienił technologię prac na tańszą o ponad 2,8 mln zł, ale kontrakt zmniejszono mu tylko o 200 tys. zł.

"Chcemy, by to prokuratura oceniła, czy nadzorujący te inwestycję pracownicy Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei nie złamali art. 231 kodeksu karnego, czyli dopuścili się niedopełnienia obowiązków przez funkcjonariusza publicznego i działania na szkodę publicznego interesu" - powiedział Perduta.

DSDiK jest samorządową jednostką budżetową w całości finansowaną przez zarząd województwa. Wykonuje zadania regionalnego samorządu w sferze transportowej m.in. zarządza drogami i jest inwestorem przy budowach.

Chodzi o trasę, która została oddana do użytku w 2013 r. Był to pierwszy i najdroższy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, łączący podwrocławskie miejscowości: Łany i Siechnice. Jego częścią był most nad Odrą oraz kilkukilometrowe estakady. Zamiana technologii na tańszą wiązała się z montażem pali pod te estakady.

Budowa ponad 8-kilometrowego odcinka obwodnicy kosztowała 346 mln zł. Inwestycja została sfinansowana z budżetu województwa dolnośląskiego i środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013. Wsparcie unijne wyniosło ponad 162 mln zł.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia Bielany-Łany-Długołęka, która ma połączyć autostradę A-4 z drogą ekspresową S-8, podzielona została na cztery etapy. W 2014 r. otwarto drugi odcinek łączący Siechnice i Żerniki Wrocławskie. Do ukończenia całej inwestycji pozostało wybudowanie jeszcze dwóch odcinków trasy: Żerniki Wrocławskie - Bielany Wrocławskie i Łany - Długołęka. Dolnośląski Urząd Marszałkowski szacuje, że koszt budowy każdego z nich to ok. 170 mln zł. Cała 38-kilometrowa trasa będzie gotowa w 2017 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Urzędnicy zawiadomili prokuraturę ws. Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!