XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Transprojekt Gdański ma kontrakt na projekt odcinka drogi S11

Transprojekt Gdański ma kontrakt na projekt odcinka drogi S11
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Droga ekspresowa S11 od Bobolic do Szczecinka ma być gotowa do budowy za dwa lata. Przez ten czas koncepcję, prace geologiczne oraz projekt budowlany i wykonawczy zrealizuje za 6 mln zł gdańska firma Transprojekt Gdański, która właśnie podpisała umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

  • Dokumentacja ma być gotowa w III kwartale 2018 r.
  • Na budowę tego odcinka rząd przeznaczył 1,2 mld zł.
  • Do końca 2019 r. ma być też oddana do użytku obwodnica Szczecinka.

Stosowną umowę z Transprojektem Gdańskim podpisał 19 marca w koszalińskiej delegaturze Urzędu Wojewódzkiego z wybranym wykonawcą dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA Łukasz Lendner. Obecni byli również m.in. wiceminister w MSWiA Paweł Szefernaker, wiceminister w MŚ Małgorzata Golińska oraz wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc.

"Dziś podpisujemy umowę na prace koncepcyjne, geologię i projekt budowlany oraz wykonawczy dla odcinka Bobolice - Szczecinek. To 24-kilometrowy odcinek drogi S11 z ważną decyzją środowiskową do 2021 r. Utrata jej ważności, to byłaby tragedia dla procesu inwestycyjnego" - poinformował Lendner.

Pełna dokumentacja odcinka Bobolice - Szczecinek ma być gotowa w IV kwartale 2020 r. Natomiast wybór wykonawcy drogi planowany jest w połowie 2021 r. W latach 2022 - 2023 r. trwać ma jej budowa.

Dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA dodał, że Generalna Dyrekcja widzi budowę S11 z perspektywy całego kraju. "To ogólnopolski projekt. 1,7 mln mieszkańców w województwie zachodniopomorskim, 3,4 mln osób odwiedza je w ciągu roku. Droga krajowa nr 11, w szczególności ten fragment między Poznaniem a Koszalinem, jest objęta dużym natężeniem ruchu. W okresie wakacyjnym ten zwiększa się trzykrotnie. Są wypadki. Nie ma lata bez tragedii. Budowa S11 jest potrzebna, by poprawić komunikację, ale też bezpieczeństwo kierujących" - zapewniał Lendner.

Czytaj także: Jest kontrakt na linię kolejową za 0,4 mld zł. Przetarg był zdumiewający

Wiceminister Szefernaker zaznaczył, "że dla mieszkańców Pomorza Środkowego, ale także dla tych wszystkich, którzy przyjeżdżają tu wypocząć, realizacja tej drogi jest strategiczna". Dodał, że i "dla rozwoju przemysłu w regionie, połączenie Koszalina, Kołobrzegu, portu w Darłowie z autostradą A2, z Poznaniem, jest niezwykle ważne".

"Droga Koszalin-Poznań musi zostać jak najszybciej zrealizowana. Chciałbym zapewnić, że jeśli chodzi o drogę S6 i S11 jestem w permanentnym kontakcie z GDDKiA i rząd, posłowie ziemi koszalińskiej i Pomorza Środkowego dołożą wszelkich starań, żeby obie drogi powstały. By środki na realizację obu dróg były zapisane w programach rządowych, bo wiemy, że nie będzie rozwoju tego regionu bez dobrej infrastruktury" - zapewnił Szefernaker.

W poniedziałek (19 marca) podpisano umowę na prace projektowe na odcinku S11 Bobolice - Szczecinek. Te już prowadzone są od kilku miesięcy na 47 km od Koszalina do Bobolic. Dokumentacja powinna być gotowa w III kwartale 2018 r. i GDDKiA będzie mogła ogłaszać przetarg na budowę tego odcinka. Rząd przeznaczył na ten cel 1,2 mld zł. Do końca 2019 r. gotowa ma być obwodnica Szczecinka. Oddane mają być też do użytku realizowane odcinki między Kołobrzegiem a Koszalinem.

Czytaj również: Porr zamiast Budimeksu na budowie ekspresówki za 0,5 mld zł?

Dyrektor Lendner dodał, że obecnie wszystkie prace dotyczące budowy dróg ekspresowych w Zachodniopomorskim objęte są albo pracami przygotowawczymi i to zaawansowanymi albo są już w realizacji. "Wartość inwestycji prowadzonych bądź przygotowywanych do realizacji w województwie to 7,5 mld zł. Chodzi o 280 km dróg" - poinformował.

Najbardziej problematyczną inwestycją drogową w Zachodniopomorskim jest obecnie budowa S6 na odcinku obwodnicy Koszalina do Sianowa. "Podczas inwestycji wykryto samowypływy, od węzła Koszalin do węzła Koszalin-Wschód. W ubiegłym roku zostały przeprowadzone badania georadarowe przez Państwowy Instytut Geologiczny. Wykazały, że będzie wymagana zmiana technologii na tym odcinku. Zakładaliśmy kolumny kamienne, ale muszą być wykonane kolumny przemieszczeniowe" - poinformował dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA.

To oznacza wydłużenie czasu realizacji o rok, do końca 2019 r. oraz wzrost wartości kontraktu. Mowa jest o 200-250 mln zł. Trwają negocjacje z wykonawcą. Łączny koszt budowy tego odcinka S6 może więc kosztować nawet 1 mld zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Transprojekt Gdański ma kontrakt na projekt odcinka drogi S11

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!