PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Technologie budowlane

  • Strefa premium

Były nadzieje, jest rozczarowanie. Pomysł na mosty w ogniu krytyki

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
21-01-2019 11:13
Były nadzieje, jest rozczarowanie. Pomysł na mosty w ogniu krytyki

Zdaniem budowlańców, projekt mostowego katalogu jest obarczony szeregiem niedoskonałości.

fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Tańsza i szybsza w realizacji - taka ma być budowa mostów wedle katalogu, który przygotowano na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury. Jednak już teraz branżowe organizacje nie zostawiają suchej nitki na projekcie dokumentu, który trafił do konsultacji.

  • Pod koniec stycznia mają się odbyć konsultacje publiczne przedstawionego przez Ministerstwo Infrastruktury projektu „Katalogu typowych konstrukcji drogowych obiektów mostowych i przepustów”.
  • Przy powszechnej, negatywnej ocenie organizacji branżowych oraz środowisk naukowo-badawczych nie wydaje się, aby katalog w zaprezentowanym kształcie był w stanie się obronić.
  • Budowlańcy postulują, aby katalog definiował pewne elementy i rozwiązania techniczne, a nie narzucał projektantom wizji całych obiektów.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (6)

  • Obserwator 2019-01-21 11:26:52
    Katalog, analiza, centrum koordynacyjne i pieniążki za nic płyną do krewnych i znajomych królika. Grunt to upaństwowić wszystko i da się żyć!
  • drogowiec 2019-01-21 12:15:12
    A-1 odcinek Toruń-Gdańsk /prywatny/ obiekty nad autostradą jednakowe , różnica pewnie w posadowieniu z uwagi na grunt , MOP-y tak samo , w przypadku awarii np. kratki w studzience ściekowej nikt się nie zastanawia jaka kratkę należy zabrać do naprawy bo całym odcinku jest tylko jeden typ. Odcinek Toruń Stryków /państwowy/, każdy obiekt fantazyjny tj. na pewno droższy w budowie i jaki kłopot w wymianie tej powyższej kratki w studzience ściekowej i ile kratek należy w magazynie .Największe moje zdziwienie to kładka dla pieszych nad autostradą dla przejścia z jednego MOP-u do znajdującego się po przeciwnej stronie oczywiście z długimi rampami dla niepełnosprawnych.Stawiam dolary przeciwko orzechom że od nowości żaden niepełnosprawny nie skorzystał z tej kładki ale jak już jest to należy ja utrzymywać. Już nie wspomnę ze są wszędzie wybudowane miejsca poboru opłat , tylko kasjerów brak. Polska to bogaty kraj
    • KRD 2019-01-22 15:42:02
      To teraz pomyśl nad wszystkimi sygnalizatorami z sygnałami dźwiękowymi, nad wszystkimi obniżonymi krawężnikami, nad wszystkimi schodami terenowymi z pochylniami, nad wszystkimi windami dla niepełnosprawnych itd...itp. Chodzi o to że jak już się pojawi ten nie w pełni sprawny to żeby mógl z tego skorzystać i tutaj nie ma zastosowania rachunek ekonomiczny...
  • WIESLAW 2019-01-21 21:19:48
    Trudno sobie wyobrazić standaryzacje obiektów mostowych rzecznych jak i przeleczonych Napewno pozytywnym jest przyjecie standaryzacji budowy przepustów, kładek, wiaduktów jako skrzyżowań dwupoziomowych nad drogami czy kolejami, mostami nad potokami, rzeczkami czy kolejami Zrozumiały jest opór projektantów, którzy strącą zamówienia indywidualne przy standaryzacji projektów To samo dotyczy wykonawców gdzie bedzie stała cena z niewielkimi różnicami zależnymi od miejsca posadowienia Nie zrozumiale jest kiedy w podobnym terenie ta sama droga ma znacznie rozbieżne ceny wykonawcze
  • Inżynier 2019-01-21 22:28:03
    To samo zrobiono z RIDem, tylko tego nikt nie nagłośnił. Wydano miliony na buble, których pewnie nikt nie wdroży, bo przyniosłoby to więcej problemów niż korzyści.
  • SZYMON 2019-01-22 08:13:48
    Bardzo dobry kierunek. Nareszcie ktoś zaczyna myśleć. Poza zmienną geologią mosty są powtarzalne. czy szerokości jezdni nie są znane ? czy szerokości torów kolejowych nie są znane ? pod jakim kontem mogą się przecinać? czy dla każdego stopnia różnicy trzeba projektować nowy most? Totalny absurd. Na tych niestandardowych mostach nikt nie zarabia a GDDKiA ma z nimi same problemy: 1. czas na projektowanie 2. czas na budowę 3. ryzyko wykonawcze - błędy np. most mszana, A1 częstochowa 4. koszty utrzymania System sprawdza się od lat na zachodzie tam można w ten sposób działać. Nie ma problemu, każdy most jest koloru betonu !!! Rozumie gdyby projektanci zarabiali na tych mostach krocie, ale tak nie jest. jedyni wygrani to ??? No właśnie kto zarabia na tych nietypowych nie powtarzalnych mostach ? Jasną sprawą jest że nie zawsze i nie wszędzie będzie możliwe wykonanie standardowego mostu ale pewnie w 70 % zaoszczędzimy robiąc typowe powtarzalne.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.38.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


27 069 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 174 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.