XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

"Tak" dla droższej trasy ekspresowej

"Tak" dla droższej trasy ekspresowej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jest szansa na rozpoczęcie budowy przedłużenia Trasy AK przez warszawskie Bemowo przed nadejściem wiosny. Urząd Zamówień Publicznych unieważnił... unieważnienie przetargu

11-kilometrowy łącznik Trasy AK z przyszłą autostradą A2 do Łodzi i Poznania - od cmentarza wojskowego przez Bemowo do Konotopy - jest coraz bliższy budowy - informuje "Rzeczpospolita". Arbitrzy przy Urzędzie Zamówień Publicznych zdecydowali, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powinna wybrać najkorzystniejszą ze złożonych w przetargu ofert.

To wbrew intencjom szefa GDDKiA Zbigniewa Kotlarka, który w połowie października ubiegłego roku unieważnił przetarg z powodu przekroczenia kosztorysu przez oferentów. GDDKiA chciała wydać nie więcej niż 1,7 mld zł. Tymczasem najtańsza oferta konsorcjum firm Budimex-Dromex, Strabag, Mostostal Warszawa i Warbud wyniosła ponad 2,1 mld zł, a droższa, złożona przez Mota Engil – 2,4 mld zł.

Wczorajsza decyzja urzędu ostatecznie przecięła spekulacje: zamiast ogłaszać nowy konkurs, należy wybrać wykonawcę spośród uczestników starego.

- Z powodu przewidywanego wzrostu cen robocizny, transportu i energii szanse na obniżenie cen w kolejnym przetargu na trasę były zerowe - mówi rzecznik Budimeksu-Dromeksu Krzysztof Kozioł.

Według niepotwierdzonych informacji przyczyną unieważnienia przetargu na trasę przez Bemowo mogła być obecność w tańszym konsorcjum Budimeksu. Na tym ciąży zaś podejrzenie niesolidności (jako członek innego konsorcjum został wyrzucony z budowy Terminalu 2 na Okęciu). Czy anulowanie konkursu to rewanż Ministerstwa Transportu za lotnisko Okęcie? Tych spekulacji Kozioł nie chciał komentować.

W ciągu najbliższych tygodni drogowcy najprawdopodobniej wybiorą wykonawcę robót. Rzeczniczka prasowa Mostostalu Warszawa Agnieszka Kuźma-Filipek twierdzi, że z rozpoczęciem prac nie trzeba będzie czekać aż do wiosny.

Budowa obwodnicy ma się zakończyć w 2010 roku. Trasa będzie częścią pierścienia ekspresowego rozprowadzającego po Warszawie ruch z autostrady i dróg szybkiego ruchu.

Kolejnym etapem inwestycji będzie trasa z Konotopy przez Włochy, do lotniska Okęcie i ulicy Puławskiej, której budowa powinna ruszyć w 2008 roku, ale GDDKiA nie wykupiła jeszcze wszystkich potrzebnych gruntów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: "Tak" dla droższej trasy ekspresowej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!