Szmit: nie wiadomo, czy trasa S6 zmieści się w limicie wydatków na drogi krajowe

Szmit: nie wiadomo, czy trasa S6 zmieści się w limicie wydatków na drogi krajowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jeszce nie wiadomo, czy budowa fragmentu trasy szybkiego ruchu S6 pomiędzy Koszalinem a Trójmiastem zostanie zbudowana z limitu 109 mld zł środków, którymi obecnie dysponuje resort infrastruktury - poinformował w piątek w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

"Dzisiaj nie mogę powiedzieć, że będzie on (odcinek S6 Koszalin - Trójmiasto - PAP) realizowany w ramach tego limitu, którym dysponujemy. Przypomnę, że limit, którym dziś dysponujemy, to 109 mld zł i został nam pozostawiony przez poprzedni rząd. Jeżeli pojawią się możliwości zwiększenia limitu, to będziemy analizowali dalszą budowę od Koszalina w stronę administracji trójmiejskiej" - powiedział Szmit w Sejmie.

Wiceminister poinformował, że szacunkowy koszt budowy trasy S6 pomiędzy Koszalinem a Trójmiastem to 7,7 mld zł.

Szmit przypomniał, że realizowany jest już fragment trasy S6 pomiędzy Szczecinem a Koszalinem.

"Pod koniec 2015 roku zostały podpisane umowy na realizację siedmiu odcinków trasy ekspresowej S6 pomiędzy Szczecinem a Koszalinem o łącznej długości ponad 140 km o wartości blisko 3,5 mld zł. Od marca tego roku rozpoczęły się prace na pięciu z siedmiu odcinków tej trasy. Jako pierwszy zostanie oddany do użytku odcinek będący obwodnicą Koszalina, a zaplanowano to na rok przyszły. Pozostałe odcinki zostaną oddane do użytku w pierwszej połowie 2019 roku" - powiedział.

Wiceminister ujawnił, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa jest bliskie finalizacji prac nad aktualizacją Programu Budowy Dróg Krajowych.

"Jesteśmy na ostatnim etapie przygotowywania propozycji tego dokumentu. Pytanie, dlaczego to tyle trwa? (...) Bo tych potrzeb jeśli chodzi o budownictwo drogowe jest tak wiele. Musimy wyważyć (...) patrząc na stopień przygotowania poszczególnych inwestycji. Bo trudno kierować i blokować środki dziś przewidziane na inwestycje, które są bardzo potrzebne, niemniej jednak stopień ich przygotowania jest bardzo odległy i na przykład realne skierowanie do prac mogłoby nastąpić w roku 2021, 2022, czy 2023. To oznaczałoby, że przez cztery, pięć lat pieniądze które mogłyby być spożytkowane na budowanie innych, też ważnych dróg, byłyby zamrożone" - wyjaśnił.

Przed miesiącem wiceminister Szmit informował, że w Polsce realizowane są inwestycje drogowe o wartości ponad 50 mld zł, a wartość tych, na które rozpisano przetargi, to ponad 30 mld zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!