Polski rynek nieruchomości handlowych charakteryzuje się nierównomiernym nasyceniem. Z jednej strony mamy lokalizacje mocno rozwinięte, takie jak Wrocław czy Poznań, z drugiej strony takie jak Szczecin, gdzie potencjał rozwoju nowoczesnych centrów handlowych nadal jest wysoki. Pierwsze półrocze 2018 r. było dla branży bardzo udane - ocenia firma doradcza JLL.
- Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wynosi obecnie w Polsce blisko 14 mln mkw., z czego 71 proc. przypada na centra handlowe (9,9 mln mkw.), 27 proc. - parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe (3,8 mln mkw.) oraz 2 proc. na centra wyprzedażowe (0,25 mln mkw.).
- - W pierwszej połowie 2018 roku łączna podaż w ramach wszystkich formatów handlowych w Polsce wzrosła o 168 tys. mkw., z czego 130 tys. mkw. przypadło na centra handlowe. Do końca roku ten format może wzbogacić się o kolejne 198 tys. mkw.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek nieruchomości handlowych w Polsce dobrze się rozwija