Konsorcjum firm Gulermak z Ankary, Mosty Łódź i Gulermak sp. z o.o. przedstawiło najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym budowy trasy tramwajowej na Naramowice w Poznaniu – podał w poniedziałek poznański magistrat. Konsorcjum zaproponowało cenę 380 mln zł.
- Zaproponowana kwota to ok. 15 proc. więcej niż na realizację inwestycji przewidział zamawiający; miasto zdecydowało się zwiększyć kwotę przeznaczoną na ten cel.
- Do przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy tramwajowej wraz z układem drogowym od pętli Wilczak do Naramowic stanęły dwa konsorcja.
- Drugą, droższą propozycję złożyło konsorcjum spółek Torpol i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Podana kwota przekraczała 491,4 mln zł.
"Oba konsorcja zadeklarowały udzielenie 96-miesięcznej gwarancji i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o 3 miesiące. Po szczegółowej analizie powyższego oraz innych parametrów, które miały wpływ na punktację w przetargu, o wyborze oferty zdecydowała ostatecznie cena" - podała w poniedziałek rzeczniczka poznańskiego urzędu miasta Hanna Surma.
Jak dodała, zamawiający, czyli spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie zamierzała przeznaczyć na inwestycję 330 mln zł. "Po konsultacjach z jednostkami miejskimi i w świetle obecnej sytuacji na rynku budowlanym, Miasto Poznań zdecydowało się zwiększyć kwotę przeznaczoną na realizację tego zadania do kwoty, jaką zaproponowało pierwsze konsorcjum" - poinformowała rzeczniczka.
Inwestycja ma być prowadzona w formule "projektuj i buduj". Zgodnie z założeniami przetargowymi, roboty budowlane powinny zakończyć się do końca roku 2021. Uruchomienie tramwaju planowane jest na wiosnę 2022 roku.
W ramach przedsięwzięcia zbudowany lub przebudowany zostanie układ drogowy w rejonie ul. Naramowickiej, od skrzyżowania z ul. Słowiańską/Szelągowską/Wilczak do ul. Błażeja. W rejonie skrzyżowania ul. Naramowickiej z ul. Lechicką (droga krajowa nr 92) wybudowany zostanie węzeł drogowy Nowa Naramowicka wraz z wiaduktem dla tramwajów.
Inwestycja realizowana w ramach projektów "Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu" oraz "Budowa trasy tramwajowej od Pętli Wilczak do Naramowic w Poznaniu" jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Przetarg na wykonawcę trasy tramwajowej na Naramowice dotyczył jedynie pierwszego etapu tej inwestycji. W ramach drugiego etapu, tramwaj pojedzie od pętli Wilczak, przez ul. Szelągowską i Garbary do skrzyżowania z ul. Estkowskiego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rozstrzygnięto przetarg na budowę tramwaju za 0,4 mld zł