Równoległa budowa czeskiej i polskiej drogi? MIB: dobrze by było

Równoległa budowa czeskiej i polskiej drogi? MIB: dobrze by było
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ministerstwu Infrastruktury i Budownictwa zależy, aby realizacja autostrady D11 po stronie czeskiej i trasy S3 po stronie polskiej odbywała się równolegle - poinformował w poniedziałek szef resortu Andrzej Adamczyk.

Szef resortu infrastruktury i budownictwa wraz z czeskim odpowiednikiem Danem Tokiem uczestniczył w otwarciu odcinka czeskiej autostrady D11 Osicky-Hradec Kralove.

"To bardzo dobra wiadomość dla obu stron, a przede wszystkim dla mieszkańców przygranicznych regionów i wszystkich przyszłych użytkowników tej drogi. Pamiętajmy, że autostrada D11 łączy się z przygranicznym odcinkiem drogi ekspresowej S3. Dlatego zależy nam, żeby realizacja D11 i S3 odbywała się równolegle, co umożliwi skuteczne usunięcie wąskiego gardła" - powiedział cytowany w komunikacie Adamczyk.

Minister Tok powiedział z kolei, że budowa autostrady D11 będzie kontynuowana na czterech pododcinkach w kierunku granicy z Polską. Dodał, że powinny one być oddawane do użytku w latach 2021-2024.

"Budowa przygranicznych odcinków S3 i D11 to jedno z kluczowych zadań infrastrukturalnych w naszych relacjach. Inwestycja jest bardzo oczekiwana przez mieszkańców obu państw. Jestem przekonany, że połączone wysiłki naszych rządów przyczynią się do jej realizacji. Rozwój połączeń transportowych na osi północ-południe jest znaczącym impulsem do aktywizacji i rozwoju gospodarczego całej Europy centralnej" - powiedział Adamczyk.

Przed miesiącem Adamczyk mówił, że droga ekspresowa S3 będzie gotowa do granicy z Czechami do 2023 r. i dodał, że droga S3 poprzez czeską autostradę D11 włączy się w sieć transportową Republiki Czeskiej i w efekcie dalej na południe Europy.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Równoległa budowa czeskiej i polskiej drogi? MIB: dobrze by było

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!