Wykonawca odcinka DK nr 7, czyli popularnej „zakopianki” ze Skomielnej Białej do Chabówki wystąpił z szeregiem roszczeń w związku z trudnościami, jakie zastał na placu budowy i zażądał wydłużenia terminu zakończenia inwestycji o rok – podał wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.
- Nowy odcinek "zakopianki" Skomielna Biała - Chabówka ma długość 6 km.
- Zaawansowanie robót na tym odcinku wynosi 40,2 proc.
- Kontraktowy termin zakończenia realizacji to druga połowa 2018 r., który może zostać przedłużony.
- Te trudności dotyczą między innymi przybudów sieci energetycznej wysokiego i średniego napięcia na węźle Chabówka oraz na różnych obiektach inżynierskich. Wykonawca zażądał od nas wydłużenia terminu zakończenia inwestycji o równy rok. Obecnie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trwa analiza tych żądań i po pewnym czasie będziemy przedstawić czy te roszczenia są zasadne, czy nie - powiedział Chodkiewicz w piątek w Sejmie, odpowiadając na pytanie poselskie.
Przyznał, że najprawdopodobniej część roszczeń będzie zasadna. Zaawansowanie robót na tym odcinku wynosi 40,2 proc.
Umowa włoskiego Salini Impregilo opiewa na dokładnie 615,06 mln zł brutto. GDDKiA ustaliła budżet tego zadania na 829,90 mln zł brutto.
Zadanie obejmuje odcinek Skomielna Biała - Chabówka (5,2 km) wraz z budową nowego fragmentu drogi krajowej nr 47 Rabka-Zdrój - Chabówka (0,9 km).
Oprócz dwujezdniowej drogi mają powstać m.in. dwa węzły drogowe - Skomielna Biała i Zabornia, obwód utrzymania drogi ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty i estakady), w tym najdłuższy, liczący 992 metry.
Jak zapewnił wiceminister, na kolejnych dwóch górskich odcinkach realizowanej "zakopianki" nie ma większych problemów.
Zaawansowanie budowa odcinka Naprawa - Skomielna Biała wynosi 14 proc., a zgodnie z umową droga będzie gotowa na przełomie 2020 i 2021 r. To najtrudniejszy odcinek trasy z uwagi na tunel budowany w trudnym geologicznie terenie w masywie góry Mały Luboń. Koszt budowy dwukomorowego tunelu o długości 2,6 km wyniesie około miliard złotych. Dotychczas wydrążono w prawej nitce 425 m tunelu i 385 m w równoległej.
Z informacji Chodkiewicza wynika, że zaawansowanie budowy odcinka Lubień - Naprawa o długości 7,6 km wynosi 36,4 proc. Zgodnie z zawartym kontraktem ten odcinek, powinien on zostać zakończony w październiku bieżącego roku. "Na chwilę obecną mamy pewne problemy z lokalnymi samorządami, ale myślę, że nie ma podstaw do obaw o opóźnienie inwestycji" - dodał.
Wiceminister poinformował również, że w listopadzie został ogłoszony przetarg na budowę nowej, dwujezdniowej "zakopianka" na odcinku Rdzawka - Nowy Targ, w formule projektuj i buduj. Na ten rok planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą, a realizacja ma potrwać 44 miesiące.
Chodkiewicz poinformował, że w obecnym w programie rządowym dróg krajowych do 2025 r. przeznaczono na realizację całej drogi S7 prawie 21 miliardów złotych, w tym w samym województwie małopolskim ponad 5,5 mld zł.
Odcinek tunelowy wykonuje za 969 mln zł brutto włoska firma Astaldi. Odcinek Lubień - Naprawa realizuje za 521 mln zł brutto polsko-ukraińskie konsorcjum IDS-Bud i ukraińskiej Korporacji Altis Holding.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Problemy na budowie odcinka „zakopianki”