Prezes Górnośląskiego Parku Przemysłowego: warto słuchać potrzeb najemców

Prezes Górnośląskiego Parku Przemysłowego: warto słuchać potrzeb najemców
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Żeby stworzyć optymalne warunki pracy i użytkowania ekologicznego budynku, wystarczy słuchać się w potrzeby samych najemców - przekonuje Mirosław Czarnik, prezes Górnośląskiego Parku Przemysłowego (GPP).

- Warto iść o krok dalej w kwestii interakcji z najemcami, rozszerzając zakres oferowanych im usług choćby o organizowanie wydarzeń socjalnych w weekendy - powiedział Roger Andersson, dyrektor zarządzający Vastint Poland, w trakcie sesji „Zrównoważone budownictwo: inteligentne, ekologiczne i oszczędne - jakie są realne korzyści ze zrównoważonego budownictwa?”, która odbyła się w ramach Property Forum 2015 w Warszawie.

Wtórował mu Mirosław Czarnik, prezes GPP. - Staramy się słuchać najemców, wychodząc z założenia, że oni najlepiej wiedzą czego potrzebują i po prostu trzeba im to dać, jeśli chce się im stworzyć optymalne warunki - powiedział.

Wśród takich zrealizowanych potrzeb wymienił ścieżkę rowerową wraz z infrastrukturą w postaci szafek i pryszniców dla pracowników kompleksu GPP czy specjalnie wydzielone, bezpłatne miejsca parkingowe dla samochodów, którymi do pracy przyjeżdżają co najmniej trzy osoby. - Wkrótce uruchamiamy także centrum fitness, a następnym krokiem będzie hotel z częścią SPA oraz park - dodał.

Z kolei Adam Targowski, lider projektu ds. instalacji mechanicznych i zrównoważonego budownictwa w firmie Skanska Commercial Development Europe, zwrócił uwagę na konieczność edukowania najemców w zakresie eksploatacji budynków, nie tylko po to, by jak najlepiej im służyły, ale również by zużywały jak najmniej energii i były jak najbardziej ekologiczne.

- Mamy świadomość ingerowania w tkankę miejską i dlatego zależy nam na tym, żeby nasze budynki służyły nie tylko najemcom, ale również wpisały się w lokalne otoczenie i w jakiejś formie były wykorzystywane także przez okolicznych mieszkańców - mówił. - Na przykład w Krakowie zainicjowaliśmy akcję, będącą kampanią społeczną na rzecz rewitalizacji dzielnicy, w której powstał nasz budynek. Zapytaliśmy mieszkańców o ich potrzeby i w efekcie realizujemy projekt przebudowy pasa zieleni, drogi i chodnika tak, aby mogło to być miejsce do spędzania czasu dla mieszkańców tej okolicy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!