W porcie Gdynia realizowany jest program pogłębienia jego basenów do 16 metrów. Po zakończeniu tej inwestycji do portu będą mogły zawijać największe statki, jakie mogą wpływać na Bałtyk przez cieśniny duńskie – mówi Adam Meller, prezes zarządu i dyrektor naczelny Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Oprócz inwestycji w porcie wewnętrznym w Gdyni zarząd rozważa i promuje projekt budowy tzw. zewnętrznego terminala kontenerowego dla statków oceanicznych, co z kolei zwiększy zdolności przeładunkowe portu.
- Kiedy zostaną zakończone realizowane inwestycje, port Gdynia dalej będzie miał charakter uniwersalny – podkreśla Adam Meller. - Dla zarządu ważne jest też, aby zapewnić możliwości przeładunkowe, czyli nie tylko obsługę statków, ale i wywóz towarów.
Dlatego poza rozwojem portu planowana jest rozbudowa zaplecza logistycznego oraz budowa w przyszłości Doliny Logistycznej.
Na część tych projektów ZMPG ma już zapewnione finansowanie, a na szereg poszukuje partnerów prywatnych, którzy będą chcieli inwestować na zasadzie PPP.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Port Gdynia zachowa uniwersalny charakter i zwiększy przeładunki