XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polskie miasta muszą wreszcie ruszyć z promocją w świat

Polskie miasta muszą wreszcie ruszyć z promocją w świat
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W celu przyciągnięcia zagranicznych inwestorów polskie miasta muszą zadbać o odpowiednią promocję poza granicami naszego kraju. - Zagraniczna firma nie zainwestuje w miejscu, o którym nigdy nie słyszała - uważają uczestnicy sesji „Biura w regionach" podczas Property Forum 2013.

- Samorządy mają coraz większą świadomość tego, że należy aktywnie promować się na świecie i konstruować spójne strategie rozwoju miast. Dziś urzędnicy aktywnie pozyskują inwestorów na własną rękę - inaczej, niż to było jeszcze kilka lat temu. Co więcej, swoją szansę zaczynają dostrzegać także mniejsze miasta - uważa Monika Piątkowska, członek zarządu, PAIiIZ.

Uczestnicy sesji są zgodni - jeśli polskie miasta chcą skutecznie rywalizować z zagranicznymi ośrodkami, niezbędna jest skuteczna promocja.

- Należyta promocja jest sprawą bardzo istotną - może przyciągnąć nie tylko deweloperów realizujących projekty biurowe, ale także najemców - uważa Bartosz Pająk z UBM Polska.

- Każdy biurowiec prędzej czy później zostanie sprzedany. Głównym graczem na rynku są jednak zagraniczne fundusze inwestycyjne, które obecnie skupiają się tylko na rozwiniętych regionach. Za funduszami idą firmy, które mogą także tworzyć miejsca pracy. Jeśli jednak takie organizacje nie będą miały pojęcia, że istnieje takie miasto jak Rzeszów czy Białystok, nigdy w nim nie zainwestują i nie stworzą warunków dla jego rozwoju - tłumaczy Pająk.

Źródłem do sukcesu polskich lokalizacji nie jest zatem wyłącznie rozwinięta infrastruktura, dobra lokalizacja, ale także skuteczne podejście do zagranicznych inwestorów, którzy będą w stanie stworzyć w danym ośrodku swoje oddziały czy biura. Wciąż otwartym problemem pozostaje jednak zaangażowanie urzędników w realizację projektów oraz ich właściwe nastawienie do potencjalnych inwestorów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polskie miasta muszą wreszcie ruszyć z promocją w świat

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!