W celu przyciągnięcia zagranicznych inwestorów polskie miasta muszą zadbać o odpowiednią promocję poza granicami naszego kraju. - Zagraniczna firma nie zainwestuje w miejscu, o którym nigdy nie słyszała - uważają uczestnicy sesji „Biura w regionach" podczas Property Forum 2013.
Uczestnicy sesji są zgodni - jeśli polskie miasta chcą skutecznie rywalizować z zagranicznymi ośrodkami, niezbędna jest skuteczna promocja.
- Należyta promocja jest sprawą bardzo istotną - może przyciągnąć nie tylko deweloperów realizujących projekty biurowe, ale także najemców - uważa Bartosz Pająk z UBM Polska.
- Każdy biurowiec prędzej czy później zostanie sprzedany. Głównym graczem na rynku są jednak zagraniczne fundusze inwestycyjne, które obecnie skupiają się tylko na rozwiniętych regionach. Za funduszami idą firmy, które mogą także tworzyć miejsca pracy. Jeśli jednak takie organizacje nie będą miały pojęcia, że istnieje takie miasto jak Rzeszów czy Białystok, nigdy w nim nie zainwestują i nie stworzą warunków dla jego rozwoju - tłumaczy Pająk.
Źródłem do sukcesu polskich lokalizacji nie jest zatem wyłącznie rozwinięta infrastruktura, dobra lokalizacja, ale także skuteczne podejście do zagranicznych inwestorów, którzy będą w stanie stworzyć w danym ośrodku swoje oddziały czy biura. Wciąż otwartym problemem pozostaje jednak zaangażowanie urzędników w realizację projektów oraz ich właściwe nastawienie do potencjalnych inwestorów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polskie miasta muszą wreszcie ruszyć z promocją w świat