PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polska najatrakcyjniejszym miejscem do budowy hoteli w Europie Środkowo-Wschodniej

Autor: Wnp.pl (PS)
26-06-2018 17:23 |  aktualizacja: 26-06-2018 12:48
Polska najatrakcyjniejszym miejscem do budowy hoteli w Europie Środkowo-Wschodniej

Dużym inwestorem w Polsce jest sieć hoteli Marriott International.

Fot. Marriott

Aż 90 proc. międzynarodowych inwestorów aktywnych na rynku nieruchomości planuje w 2018 roku zakup hotelu. Polska została wskazana jako pierwsze, najbardziej atrakcyjne miejsce do realizacji takiego projektu w Europie Środkowo-Wschodniej, a dziewiąte w całej Europie.

Taki główny wniosek dostarcza analiza firmy doradczej i inwestycyjnej CBRE pt. „European Hotels. Investor Intensions Survey 2018”.
Wynika z niej, że połowa badanych planuje przeznaczyć na inwestycje hotelarskie więcej środków niż w ubiegłym roku, a 44 proc. tyle samo.

Podobnie jak w 2017 roku, w pierwszej trójce najatrakcyjniejszych miejsc w Europie dla hotelowych inwestycji znalazły się kolejno: Wielka Brytania (wskazania 35 proc. inwestorów), Niemcy (18 proc.) oraz Hiszpania (16 proc.).

Polska w obecnym zestawieniu uplasowała się na dziewiątej pozycji, co oznacza awans o jedno miejsce w porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania, wyprzedzając Czechy. Przed nami są za to, według pytanych inwestorów m.in.: Francja, Irlandia, Włochy, Portugalia i Holandia.

Tak wysoka pozycja Polski nie jest zaskoczeniem. Już w 2017 roku odnotowano rekord pod względem liczby oraz wartości inwestycji na rynku hotelowym - przekroczyły one 350 mln euro.

Czytaj także: Lotnisko Chopina doczekało się pięciogwiazdkowego hotelu

- Kilka czynników wskazuje na to, że 2018 rok będzie jeszcze lepszy dla inwestycji hotelarskich w Polsce, w tym deklaracje większych nakładów inwestorów oraz utrzymująca się wysoka rentowność takich inwestycji - mówi Przemysław Felicki, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych CBRE.

Ponadto, według niego, hotele przestały być postrzegane jako niszowa forma lokowania kapitału. Dlatego powiększa się grono inwestujących.

Z raportu CBRE wynika, że hotelowych inwestycji poszukują głównie firmy prywatne, które stanowią aż 28 proc. inwestorów, następnie fundusze inwestycyjne (23 proc.) oraz indywidualne osoby lub spółki rodzinne (20 proc.).

Najczęściej są oni zainteresowani umowami najmu (32 proc.) hoteli. - Skłania to coraz większą liczbę deweloperów do zainteresowania tymi formami operacyjnymi - dodaje Felicki.

Na drodze inwestycji hotelowych stoi jednak kilka przeszkód. Te najważniejsze to: cena aktywów (wskazuje na to 32 proc. ankietowanych), otoczenie geopolityczne (20 proc.) i dostępność środków (15 proc. wskazań).

Czytaj także: PKP gotowe do budowy hoteli przy Centralnym Porcie Komunikacyjnym
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 841 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 290 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.