Podtrzymana decyzja o wyborze wykonawcy odcinka A4

Podtrzymana decyzja o wyborze wykonawcy odcinka A4
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) podtrzymała decyzję krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) o wyborze polsko-macedońskiego konsorcjum firm NDI oraz SB Granit na wykonawcę odcinka autostrady A4 pomiędzy Brzeskiem a Wierzchosławicami w Małopolsce.

Jak poinformowała w środę rzeczniczka krakowskiego GDDKiA Magdalena Chacaga, komisja przetargowa wybrała najtańszą ofertę, opiewającą na ponad 622 mln zł za budowę autostrady o długości 20,8 km. Po wyborze wykonawcy dwóch spośród pozostałych uczestników przetargu - Dragados SA oraz konsorcjum z POLDiM SA na czele - oprotestowało rozstrzygnięcie.

"Co prawda oferentowi pozostała jeszcze droga sądowa, lecz ewentualne skorzystanie przez niego z tej możliwości nie wstrzymuje dalszego procedowania" - zaznaczyła rzecznik.

Według niej, umowę ze zwycięzcą przetargu będzie można podpisać prawdopodobnie na początku lutego.

Wykonawca będzie miał dwa lata na realizację zadania - tak jak wykonawcy dwóch pozostałych odcinków autostrady: z Szarowa do Brzeska i z Wierzchosławic do Krzyża koło Tarnowa. Kierowcy dojadą autostradą do Tarnowa wiosną 2012 roku.

Budowa blisko 57-kilometrowego odcinka autostrady A4 pomiędzy Szarowem a Tarnowem będzie dofinansowana w znacznej części z unijnego Funduszu Spójności.

Zgodnie z kosztorysem inwestorskim na budowę trzech odcinków pomiędzy Szarowem a Tarnowem GDDKiA planowała wydać ponad 4 mld zł brutto, ale wybrane oferty są tańsze niż oczekiwał inwestor i opiewają w sumie na 1,945 mld zł brutto.

Autostrada projektowana jest jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice, Krzyż. Zbudowanych zostanie sześć Miejsc Obsługi Podróżnych.

Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej. Łączna długość trasy wyniesie ok. 670 km. Do tej pory wybudowano autostradę A4 na terenie Polski od polsko-niemieckiej granicy w Zgorzelcu przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków do Szarowa. Dalsza część do wschodniej granicy w Korczowej ma być gotowa do 2012 roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Podtrzymana decyzja o wyborze wykonawcy odcinka A4

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!