Wpłynęły dwie oferty w ogłoszonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe przetargu na wybór wykonawcy prac przygotowawczych dla budowy nowej linii "Podłęże – Piekiełko" wraz z modernizacją istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz.
"Prace przygotowawcze, to pierwszy etap realizacji ważnego przedsięwzięcia inwestycyjnego PLK, które zapewni sprawniejszą komunikację w Małopolsce i w kraju. Etap ten obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, koniecznej dla budowy linii kolejowych na trasie Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna wraz z modernizacją istniejącej linii nr 104 Chabówka - Nowy Sącz" - napisano w komunikacie.
Etapy drugi i trzeci planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-26.
Zmodernizowana zostanie 75-kilometrowa linia między Chabówką a Nowym Sączem. Powstanie ponad kilometrowa estakada oraz dwa tunele o łącznej długości 5,8 km. Linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h. Wybudowana będzie również 58-km linia, łącząca Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Pociągi będą rozwijać prędkość do 160 km/h.
Według przeprowadzonych w ramach studium analiz, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków - Zakopane, w czasie krótszym niż 2 h a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 h.
Wartość całego przedsięwzięcia "Podłęże - Piekiełko" wraz z modernizacją linii Chabówka - Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 mld zł.
Jak informuje PKP PLK, budowa nowej linii kolejowej wraz z modernizacją istniejącej, stanowi istotny element projektowanego "bursztynowego" transeuropejskiego korytarza transportowego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: "Podłęże - Piekiełko". 2 oferty na prace przygotowawcze