PLK ponownie wybierały najlepszą ofertę na projekt nowej linii w Małopolsce

PLK ponownie wybierały najlepszą ofertę na projekt nowej linii w Małopolsce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP Polskie Lini Kolejowe wybrały w przetargu najkorzystniejszą ofertę na wykonanie dokumentacji projektowej nowej linii kolejowej Podłęże - Piekiełko w Małopolsce. Wybrano – podobnie jak w poprzednim postępowaniu - konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail.

Na początku tego miesiąca Krajowa Izba Odwoławcza nakazała PKP PLK unieważnienie wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej dla tej inwestycji i ponowne przeprowadzenie wyboru najkorzystniejszej oferty. Do KIO odwołał się drugi z oferentów.

Przedsięwzięcie potocznie nazywane "Podłęże - Piekiełko" zakłada wybudowanie 58,5 km nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże w gm. Niepołomice i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec na wschód do miejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623).

W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą 75-kilometrową linią Chabówka - Nowy Sącz (linia 104), która zostanie zmodernizowana.

Pierwszy etap tej inwestycji zakłada wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla dwóch przedsięwzięć: modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz oraz budowy nowej linii kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark / Mszana Dolna. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 - 2021.

Jak poinformowała  w środę Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, w przetargu ogłoszonym przez PLK wpłynęły dwie oferty.

W wyniku postępowania ponownie za najkorzystniejszą ofertę uznano propozycję złożoną przez konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail o wartości 221,4 mln zł brutto. Drugą ofertę opiewającą na 208,6 mln zł brutto złożyło konsorcjum z liderem, spółką Aecom Polska.

Szalacha wyjaśniła, że wybrana oferta uzyskała najwięcej punktów w postępowaniu przetargowym. Komisja brała pod uwagę - zaznaczyła przedstawicielka PLK - nie tylko zaproponowaną cenę zw wykonanie zadania, ale także inne kryteria. Decyzja komisji przetargowej uprawomocni się na początku przyszłego tygodnia.

Etapy drugi i trzeci, obejmuje prace budowlane planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-26.

Z analiz wynika, że realizacja projektu "Podłęże - Piekiełko" umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków - Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej jednej godziny.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PLK ponownie wybierały najlepszą ofertę na projekt nowej linii w Małopolsce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!