XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

PKP PLK: przejezdność między Lublinem a Dęblinem jesienią 2019 roku

PKP PLK: przejezdność między Lublinem a Dęblinem jesienią 2019 roku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wznowienie prac na linii Lublin - Dęblin nastąpi w marcu tego roku, a ruchu po jednym torze ma nastąpić na przełomie III i IV kwartału tego roku - oznajmił 4 stycznia prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel.

Wykonawcą prac na linii Lublin - Dęblin była firma Astaldi, która w październiku 2018 roku zeszła z placu budowy.

"Na koniec ubiegłego roku zakończyliśmy inwentaryzację, a już dziś rozpoczynamy negocjacje z firmami, w celu rozpoczęcia robót na całym odcinku od Dęblina do Lublina. To pozwoli nam w marcu wejść na plac budowy. Na przełomie III i IV kwartału będziemy mogli przywrócić ruch po jednym torze na tym odcinku" - poinformował Ireneusz Merchel.

"Oczywiście zdajemy sobie doskonale sprawę, że to roczne opóźnienie w stosunku do harmonogramu, który był na początku inwestycji, ale niestety problemy z wykonawcą spowodowały, musimy działać w sposób niekonwencjonalny" - wyjaśnił.

Obecny na konferencji członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch powiedział, że negocjacje w sprawie wznowienia prac na linii lubelskiej będą prowadzone z około siedmioma największymi firmami, które są w stanie swoim potencjałem zrealizować to zadanie.

"Jesteśmy dobrej myśli, bo część tych rozmów wyprzedzająco prowadziliśmy. Wiemy, że są zainteresowani, teraz wychodzą oficjalne zaproszenia i szybko będziemy je prowadzić" - dodał.

Bresch zapewnił, że z finansowaniem inwestycji nie będzie problemu, a projekt będzie zrealizowany zgodnie z umową o unijne dofinansowanie.

Prezes Merchel przypomniał, że wartość umowy z Astaldi na realizację tej inwestycji wynosiła około 70 proc. wartości kosztorysowej.

Poinformował też, że PKP PLK wypłaciły już podwykonawcom Astaldi 100 mln zł. Dodał, że obecnie szacunki wskazują, iż łączna wartość potencjalnych roszczeń może sięgnąć 150-160 mln zł.

Włoska firma Astaldi pod koniec września 2018 roku przysłała do PKP PLK informację, że umowy dotyczące modernizacji linii Dęblin-Lublin oraz linii Poznań-Leszno wygasły.

Resort infrastruktury wezwał włoską firmę do wznowienia prac, ale wykonawca nie powrócił na place budów. Dlatego PKP PLK 2 października wezwały Astaldi wraz z konsorcjantami, do podjęcia prac na kontraktach, tj. linii kolejowej nr 7 na odcinku Dęblin - Lublin oraz linii Poznań - Wrocław.

W związku z tym, że włoska firma nie podjęła prac na obu liniach, PLK 5 października złożyły oświadczenia o odstąpieniu od obu umów z winy konsorcjantów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP PLK: przejezdność między Lublinem a Dęblinem jesienią 2019 roku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!