XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę odcinka Rail Baltica Czyżew-Białystok

PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę odcinka Rail Baltica Czyżew-Białystok
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP PLK ogłosiły przetarg, w którym chcą wyłonić wykonawcę robót budowlanych na 70-km odcinku Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Zainteresowane firmy mogą się zgłaszać do 11 września - podały w czwartek PKP PLK.

"To ostatni - trzeci etap prac na linii z Mazowsza na Podlasie. Po zakończeniu prac, podróż z Warszawy do Białegostoku skróci się poniżej dwóch godzin" - poinformował w czwartek Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Rail Baltica to kluczowa inwestycja kolejowa w Podlaskiem. Trasa jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego. Prowadzi z Berlina, przez Warszawę, do Helsinek. W Polsce ma być zmodernizowanych 341 km tej trasy: Warszawa-Sadowne-Czyżew-Białystok-Ełk do Trakiszek na granicy z Litwą.

Pierwszy etap prac na Rail Baltica, czyli przebudowa odcinka Rembertów - Tłuszcz (Sadowne) dobiega końca, trwają także prace na odcinku Sadowne-Czyżew - przypomniał Jakubowski.

PKP PLK podkreślają, że efektem prowadzonych inwestycji ma być szybsza i bardziej bezpieczna podróż koleją. Na 70-km odcinku Rail Baltica Czyżew- Białystok będą przebudowane tory, sieć trakcyjna, osiem mostów, w tym największy na rzece Narew, 22 przejazdy kolejowo-drogowe, urządzenia sterowania ruchem, pięć nowych wiaduktów. "W Szepietowie zaplanowano wiadukt kolejowy i drogowy, w Uhowie i na drodze gminnej łączącej Baciuty z Barszczówką wiadukt drogowy, a w Łapach wiadukt kolejowy. Inwestycja obejmuje także układ drogowy w Łapach" - poinformował Jakubowski. W Białymstoku powstanie nowe centrum sterowania ruchem.

Przebudowanych będzie także 13 przystanków, gdzie powstaną nowe wiaty, ławki, nagłośnienie, tablice informacyjne, oświetlenie. "Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się" - poinformował Jakubowski. Dodał, że na stacjach będą zmodernizowane perony, które będą wyższe i szersze oraz dobrze oznakowane, powstaną podziemne przejścia z pochylniami.

Po zakończeniu prac, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Connecting Europe Facility - Łącząc Europę. Roboty na odcinku Czyżew-Białystok mają być zrealizowane do końca 2020 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę odcinka Rail Baltica Czyżew-Białystok

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!