PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP PLK: kolejny przetarg na odcinek Rail Baltica - wiosną

Autor: PAP/rs
19-09-2017 15:30
PKP PLK: kolejny przetarg na odcinek Rail Baltica - wiosną

Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Warszawa-Białystok podróż z Białegostoku do stolicy ma trwać mniej niż dwie godziny.

Fot. mat. pras. PKP PLK

Wiosną 2018 r. PKP PLK chcą ogłosić przetarg na budowę ok. 70-km odcinka Rail Baltica Czyżew-Białystok - poinformowała we wtorek spółka na konferencji w Białymstoku.

  • Modernizacja odcinka Czyżew-Białystok ma kosztować ok. 1,6 mld zł i będzie jedną z najtrudniejszych na Rail Baltica.
  • Trasa Czyżew-Białystok ma być gotowa na przełomie lat 2020-21. 
  • Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Warszawa-Białystok podróż z Białegostoku do stolicy ma trwać mniej niż dwie godziny.
PKP PLK otrzymują obecnie projekty budowlane dla tej inwestycji - poinformował zastępca dyrektora rejonu centralnego PKP PLK Krzysztof Pietras.

Modernizacja odcinka Czyżew-Białystok ma kosztować ok. 1,6 mld zł i będzie jedną z najtrudniejszych na Rail Baltica - dodał Pietras. Trasa Czyżew-Białystok ma być gotowa na przełomie lat 2020-21. Pieniądze na tę inwestycję - pochodzą z UE z programu CEF "Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility).

Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Warszawa-Białystok podróż z Białegostoku do stolicy ma trwać mniej niż dwie godziny, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h, towarowe 120 km/h. Podróż ma być bezpieczniejsza, bardziej komfortowa. Nowoczesna infrastruktura ma także przyczynić się do rozwoju regionu.

Rail Baltica to międzynarodowa trasa kolejowa z Berlina przez Warszawę do Helsinek. W Polsce prace obejmują 341 km od Warszawy przez Sadowne-Czyżew-Białystok-Ełk do Trakiszek na granicy z Litwą.

Krzysztof Pietras poinformował, że gotowy jest 66-km odcinek Warszawa-Sadowne (prace kosztowały ok. 1,5 mld zł), od sierpnia 2017 r. trwają prace na odcinku Sadowne-Czyżew (koszt ok. 1 mld zł). Inwestycje są dofinansowane z UE. Poinformował, że w 2018 r. ruch od Sadownego do Czyżewa powinien się już odbywać po jednym nowym torze, całość ma być gotowa w 2019 r.

Pietras podał, że prace na 70-km odcinku Czyżew-Sadowne będą wymagały zamknięcia jednego toru, co będzie oznaczało utrudnienia, ale zanim to się stanie, będą wyremontowane tzw. linie objazdowe zapasowe: Ostrołęka-Łapy, Siedlce-Siemianówka, Białystok-Czeremcha oraz Hajnówka-Lewki. Ruch na trasie Białystok-Czeremcha ma być wznowiony w listopadzie. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jeździć tamtędy z prędkością 120 km/h.

Budowa Rail Baltica na odcinku od Białegostoku do Ełku jest planowana na drugą połowę 2020 r. Prace miałyby się zakończyć w 2023 r. Dopiero po ich zakończeniu planowana jest modernizacja ostatniego polskiego odcinka Ełk-Trakiszki. Całość ma być gotowa w 2025 r. - przekazał Pietras.

Pod koniec sierpnia estońska organizacja non-profit Avalikult Rail Balticust (ARB) złożyła pozew do sądu administracyjnego w Tallinie, w którym wnosi o zobowiązanie ministerstwa gospodarki i komunikacji (MKM) do ujawnienia dokumentów, dotyczących analizy proponowanej trasy linii kolejowej Rail Baltica. Czytaj: Ostatnie problemy z budową Rail Baltica?

Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 699 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.