PKP ma cztery oferty na modernizację dworca w Białymstoku

PKP ma cztery oferty na modernizację dworca w Białymstoku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wszystkie cztery firmy, które zgłosiły się do przetargu na modernizację dworca PKP w Białymstoku, chcą za te prace więcej pieniędzy niż zamierza przeznaczyć inwestor - PKP. 11 maja w Warszawie otwarto oferty przetargowe.

Cztery firmy zaproponowały kwoty od 30,4 mln zł do prawie 48 mln zł brutto. PKP SA zamierza tymczasem przeznaczyć na ten cel 25,9 mln zł brutto - można przeczytać w informacji z zestawienia ofert w przetargu zamieszczonej na stronie internetowej PKP, które prowadzą przetarg.

Najtańszą ofertę, na kwotę 30,4 mln zł, przedstawiła firma SKB SA z Warszawy, najdroższą - na sumę niemal 48 mln zł - Torpol SA. Białostocka spółka Fadbet SA zaproponowała 42,8 mln zł, a Budimex SA - 36,2 mln zł brutto.

Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA poinformowała, że na razie trwa analiza ofert i dopiero po jej zakończeniu będą podejmowane decyzje.

PKP informowało wcześniej, że modernizacja dworca kolejowego w Białymstoku ma być dofinansowana z UE z programu Polska Wschodnia. W całej Polsce przewoźnik planuje zmodernizować około dwustu dworców w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.

Czytaj także: Pięć ofert na modernizację toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Najtańsza za ponad 1,3 mld zł

PKP chce zmienić wnętrze hali głównej; planowany jest też nowy układ komunikacyjny przydworcowego placu, ma być więcej miejsc parkingowych. Przewiduje się również windy dla niepełnosprawnych, zmianę układu pomieszczeń gospodarczych i technicznych, nową poczekalnię, kasy oraz nowy monitoring.

Na czas modernizacji dworzec będzie nieczynny; ma działać tymczasowy, tzw. kontenerowy.

"Głównym celem przebudowy białostockiego dworca jest przywrócenie mu dawnej świetności oraz wprowadzenie nowych udogodnień dla pasażerów. W ramach modernizacji bryła dworca odzyskałaby historyczny kształt" - informował wcześniej rzecznik PKP SA Michał Stilger. Dodał, że przywrócony zostanie historyczny charakter wnętrza poczekalni - posadzki, żeliwnych słupów, zdobienia ścian i sufitów.

Stilger wyjaśniał też, że PKP SA koncentruje się na przebudowie dworców przy już zmodernizowanych przez PKP PLK liniach kolejowych lub trasach przewidzianych do kapitalnego remontu, a stacja Białystok znajduje się na międzynarodowej trasie E75 Rail Baltica z Warszawy do krajów nadbałtyckich.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP ma cztery oferty na modernizację dworca w Białymstoku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!