Przedsiębiorca przychodzi do banku z wnioskiem o kredyt inwestycyjny i niejednokrotnie natyka się na podstawowe pytanie: skąd wziął pan(i) takie dane, które mogą być podstawą do przyznania pieniędzy? Nie zawsze pomagają wyjaśnienia, że są one zawarte w dokumentach rządowych typu np. Krajowy Program Kolejowy (KPK) czy Krajowy Program Drogowy (KPD) do 2023 roku.
- Brakuje symulacji, jakie będą konkretne nakłady ponoszone w każdym roku na infrastrukturę transportową, ale nie tylko do 2023 r. (bo te są ogólnie ujęte np. w KPD i KPK), lecz także do 2030 r.
- Instytucje finansowe oczekują jednoznacznych prognoz, z decyzyjnych źródeł, obrazujących wydatki na inwestycje kolejowe w dłuższym okresie, najlepiej 10-letnim.
- Oszacowana przez Track Tec wielkość nakładów na inwestycje kolejowe jest wyższa niż prezentowane cząstkowe dane publiczne.
- Nakłady te są wyższe niż wynosi obecny potencjał wykonawczy oraz możliwości w miarę niezakłóconej eksploatacji sieci kolejowej, wymagają więc realizacji szeregu projektów rozwojowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Oszacowali wartość kolejowych inwestycji. Teraz widać, że możemy mieć problem