XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Od czerwca pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów w Kole

Od czerwca pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów w Kole
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od czerwca pasażerowie PKP będą mogli korzystać z nowych peronów na dworcu w Kole (Wielkopolska). Zmiany są efektem prac PKP PLK i stanowią część modernizacji linii E20 ze Swarzędza do Sochaczewa.

  • Na stacji powstaje nowe przejście podziemne. Tunel prowadzący z peronu nr 1 na peron nr 2 zastąpi zdemontowaną kładkę dla pieszych.
  • Modernizacja linii z Poznania do Warszawy ma podnieść poziom bezpieczeństwa i usprawnić przejazd pociągów na jednej z najważniejszych tras kolejowych w Polsce.
  • Inwestycja warta ponad 2 mld zł planowana jest do końca 2020 r.
  • Temat inwestycji kolejowych zostanie poruszony podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach 13-15 maja w Katowicach pod patronem WNP.PL.

Jak poinformował  Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK S.A., dwa zmodernizowane perony w Kole zostały m.in. podwyższone, co ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów.

"Na obu platformach są już konstrukcje wiat i częściowe zadaszenie. Wykonawca zamontował pierwsze tablice informacyjne. Docelowo zainstalowany zostanie system informacji pasażerskiej i czytelne oznakowanie. Komfort podróżnym zapewni antypoślizgowa nawierzchnia. Wypukła faktura wraz ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Dla podróżnych o ograniczonej mobilności na peronie nr 2 zostanie zamontowana winda. Przy peronie nr 1 będzie pochylnia" - poinformował Śledziński. Dodał, że prace przy przebudowie obu peronów przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Przypomniał, że na stacji powstaje nowe przejście podziemne. Tunel prowadzący z peronu nr 1 na peron nr 2 zastąpi zdemontowaną kładkę dla pieszych. Wykonano już główne segmenty przejścia i skończono budowę schodów na peron nr 2.

"Na stacji Koło układane są nowe tory. Zamontowano pierwsze rozjazdy. Powstają konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Na 30-km odcinku z Konina do Koła ułożono już nowe podkłady i szyny. Montowane są słupy trakcyjne oraz pierwsze odcinki nowej sieci. Na moście na Kanale Grójeckim w ostatnich dniach zamontowano przęsła. Na przeprawie nad Kanałem Warta - Gopło w okolicy Konina wykonawca przebudowuje przyczółki. Wkrótce na plac budowy zostaną przywiezione pierwsze elementy 43-metrowej, kilkusettonowej kratownicy nowego przęsła" - poinformował Śledziński.

Modernizacja linii z Poznania do Warszawy ma podnieść poziom bezpieczeństwa i usprawnić przejazd pociągów na jednej z najważniejszych tras kolejowych w Polsce. W trakcie inwestycji m.in. montowane są nowoczesne urządzenia sterowania ruchem klejowym. Powstają bezkolizyjne skrzyżowania, przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe. Po modernizacji szlakiem przejedzie większa liczba pociągów.

"Odnowiona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania umożliwi przejazd pojazdów o większej mocy między Wielkopolską a Mazowszem. To ważne także dla przewozów cargo i obsługi pociągów towarowych. Przebudowa zakłada dostosowanie trasy do obsługi pociągów o długości nawet 750 m. Pozwoli to na sprawne przewożenie ciężkich ładunków pomiędzy wschodnią i zachodnią granicą państwa" - wskazał Śledziński.

Jak dodał, inwestycja warta ponad 2 mld zł planowana jest do końca 2020 r. Firma PKP PLK zapewnia, że już w czerwcu zakończą się główne prace na torach między Koninem a Barłogami. Otwarcie zamkniętego dotąd odcinka umożliwi przywrócenie jazdy pociągów po starej trasie, bez konieczności jazdy przez Gniezno i Inowrocław. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi przejadą z prędkością 160 km/h. Podróż z Poznania do Warszawy ma trwać ok. 2 godzin i 20 minut.

Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt przebudowy linii kolejowej E20 jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu "Łącząc Europę" (CEF).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Od czerwca pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów w Kole

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!