Od czerwca pasażerowie PKP będą mogli korzystać z nowych peronów na dworcu w Kole (Wielkopolska). Zmiany są efektem prac PKP PLK i stanowią część modernizacji linii E20 ze Swarzędza do Sochaczewa.
- Na stacji powstaje nowe przejście podziemne. Tunel prowadzący z peronu nr 1 na peron nr 2 zastąpi zdemontowaną kładkę dla pieszych.
- Modernizacja linii z Poznania do Warszawy ma podnieść poziom bezpieczeństwa i usprawnić przejazd pociągów na jednej z najważniejszych tras kolejowych w Polsce.
- Inwestycja warta ponad 2 mld zł planowana jest do końca 2020 r.
- Temat inwestycji kolejowych zostanie poruszony podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach 13-15 maja w Katowicach pod patronem WNP.PL.
Jak poinformował Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK S.A., dwa zmodernizowane perony w Kole zostały m.in. podwyższone, co ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów.
"Na obu platformach są już konstrukcje wiat i częściowe zadaszenie. Wykonawca zamontował pierwsze tablice informacyjne. Docelowo zainstalowany zostanie system informacji pasażerskiej i czytelne oznakowanie. Komfort podróżnym zapewni antypoślizgowa nawierzchnia. Wypukła faktura wraz ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Dla podróżnych o ograniczonej mobilności na peronie nr 2 zostanie zamontowana winda. Przy peronie nr 1 będzie pochylnia" - poinformował Śledziński. Dodał, że prace przy przebudowie obu peronów przebiegają zgodnie z harmonogramem.
Przypomniał, że na stacji powstaje nowe przejście podziemne. Tunel prowadzący z peronu nr 1 na peron nr 2 zastąpi zdemontowaną kładkę dla pieszych. Wykonano już główne segmenty przejścia i skończono budowę schodów na peron nr 2.
"Na stacji Koło układane są nowe tory. Zamontowano pierwsze rozjazdy. Powstają konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Na 30-km odcinku z Konina do Koła ułożono już nowe podkłady i szyny. Montowane są słupy trakcyjne oraz pierwsze odcinki nowej sieci. Na moście na Kanale Grójeckim w ostatnich dniach zamontowano przęsła. Na przeprawie nad Kanałem Warta - Gopło w okolicy Konina wykonawca przebudowuje przyczółki. Wkrótce na plac budowy zostaną przywiezione pierwsze elementy 43-metrowej, kilkusettonowej kratownicy nowego przęsła" - poinformował Śledziński.
Modernizacja linii z Poznania do Warszawy ma podnieść poziom bezpieczeństwa i usprawnić przejazd pociągów na jednej z najważniejszych tras kolejowych w Polsce. W trakcie inwestycji m.in. montowane są nowoczesne urządzenia sterowania ruchem klejowym. Powstają bezkolizyjne skrzyżowania, przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe. Po modernizacji szlakiem przejedzie większa liczba pociągów.
"Odnowiona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania umożliwi przejazd pojazdów o większej mocy między Wielkopolską a Mazowszem. To ważne także dla przewozów cargo i obsługi pociągów towarowych. Przebudowa zakłada dostosowanie trasy do obsługi pociągów o długości nawet 750 m. Pozwoli to na sprawne przewożenie ciężkich ładunków pomiędzy wschodnią i zachodnią granicą państwa" - wskazał Śledziński.
Jak dodał, inwestycja warta ponad 2 mld zł planowana jest do końca 2020 r. Firma PKP PLK zapewnia, że już w czerwcu zakończą się główne prace na torach między Koninem a Barłogami. Otwarcie zamkniętego dotąd odcinka umożliwi przywrócenie jazdy pociągów po starej trasie, bez konieczności jazdy przez Gniezno i Inowrocław. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi przejadą z prędkością 160 km/h. Podróż z Poznania do Warszawy ma trwać ok. 2 godzin i 20 minut.
Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt przebudowy linii kolejowej E20 jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu "Łącząc Europę" (CEF).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Od czerwca pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów w Kole