Obwodnice dla cennych przyrodniczo terenów

Obwodnice dla cennych przyrodniczo terenów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Fundacja Nasza Ziemia opowiada się za wycofaniem ruchu tranzytowego pojazdów z terenów cennych przyrodniczo. W ocenie zarządu tej ekologicznej fundacji, powinny powstawać obwodnice cennych przyrodniczo terenów.

Fundacja poparła i przyłączyła się do społecznego protestu przeciw projektowanemu na Mazurach przeprowadzeniu mostów przez jezioro Tałty. W ocenie fundacji, proponowany przebieg drogi nr 16 między Mrągowem a Orzyszem w gminie Ryn niszczy cenne obszary turystyczne i przyrodnicze Mazur.

"Tak, jak należy budować obwodnice polskich miast, tak samo należy wybudować obwodnice cennych przyrodniczo regionów - w tym koniecznie obwodnice Wielkich Jezior Mazurskich, aby wyeliminować ruch tranzytowy z tych obszarów" - apeluje fundacja.
Protest dotyczy trasy omijającej Mikołajki - budowy mostów w południowej części jeziora Tałty w okolicach Mikołajek oraz połączenia jeziora Tałty z jeziorem Ryńskim. Ruch na tak poprowadzonej drodze doprowadzi do gwałtownego wzrostu natężenia ruchu samochodów przez środek Mazur.

W ocenie Naszej Ziemi, zmodernizowana trasa doprowadzi do utraty walorów przyrodniczych, kulturowych i turystycznych turystycznego i cennego przyrodniczo regionu. "Planowanie trasy przez sam środek Mazur, zarówno w pobliżu Rynu, Mikołajek, przez Uktę czy Zgon jest poważnym błędem. To tak jakby zaproponować trasy tranzytowe przez Zakopane, Międzyzdroje czy parki narodowe" - przypomina Nasza Ziemia.

Pod koniec lipca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że jednym z elementów przebudowy drogi nr 16 jest przejście obok Mikołajek przez jezioro Tałty. Nie wiadomo jeszcze czy będzie to 350-metrowa estakada, most, czy też jeszcze inne rozwiązanie. Dyrekcja prowadzi analizy i konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy.

W ich wyniku Urząd Miasta i Gminy w Mikołajkach zaproponował budowę mostu przez Tałty o długości 550 metrów - podała GDDKiA.

GDDKiA deklaruje, że chce odsunąć drogę maksymalnie daleko od północnej granicy Mazurskiego Parku Krajobrazowego. Obecnie "szesnastka" wyznacza tę granicę. Tylko na 2 kilometrach trasa ma graniczyć z parkiem krajobrazowym - deklarują drogowcy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Obwodnice dla cennych przyrodniczo terenów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!