Nowa powierzchnia handlowa wzrośnie o 15% w całym 2011 r.

Nowa powierzchnia handlowa wzrośnie o 15% w całym 2011 r.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Deweloperzy dostarczą na rynek w tym roku 550 000 m. kw. nowej powierzchni handlowej, co oznacza wzrost o 15% wobec ub.r., szacuje Colliers International. Agencja spodziewa się pojawienia się kolejnych nowych marek na polskim rynku.

"Polski rynek postrzegany jest jako atrakcyjny i jeszcze nienasycony zarówno pod względem ilości nowoczesnej powierzchni handlowej, jak również dostępnych marek. Potwierdza to znaczne zainteresowanie wejściem na polski rynek międzynarodowych sieci handlowych" - głosi raport.

"W całym 2011 roku zostanie dostarczone na rynek ponad 550 000 m.kw. nowej powierzchni handlowej. W porównaniu do roku 2010 oznacza to wzrost o 15%" - czytamy dalej.

W Polsce znajduje się ponad 360 nowoczesnych centrów handlowych. W III kwartale 2011 oddano do użytku blisko 90 000 m.kw. powierzchni handlowej, tym samym całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wyniosła ponad 8,38 mln m.kw., podał Colliers.

"Obecnie w trakcie budowy znajduje się niecałe 700 000 m.kw. powierzchni handlowej, z czego większość w małych i średniej wielkości miastach. Ponad 40% tej powierzchni zostanie ukończone jeszcze w tym roku" - zapowiada także firma.

Colliers podał też, że w najbliższym półroczu deweloperzy planują dostarczyć na rynek blisko 215,000 m. kw. powierzchni handlowej, m.in. w Krakowie, Toruniu, Kaliszu i Gorzowie Wielkopolskim.

Agencja obserwuje dalszy wzrost liczby najemców zainteresowanych ekspansją. Tłumaczy to tym, że polski rynek postrzegamy jest jako atrakcyjny i jeszcze nienasycony pod względem dostępnych marek.

"Wejścia na polski rynek planują kolejne międzynarodowe marki. Szczególne zainteresowanie wzbudza kultowa amerykańska marka odzieżowa GAP czy skandynawski sklep dla majsterkowiczów Jula. Marki te zaistnieją na polskim rynku jesienią 2011 roku. Pierwsze sklepy tych marek zostaną otwarte w Warszawie, jednak sieci już zapowiadają dalszą ekspansję w innych miastach regionalnych" - napisano w materiale.

We wrześniu 2011 zadebiutowały w Polsce dwie marki z USA: Cinnabon (oferująca cynamonowe wypieki) i Redberry (mrożone desery na bazie jogurtu) oraz Yogen Fruz (także mrożone desery) z Kanady, podano w raporcie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowa powierzchnia handlowa wzrośnie o 15% w całym 2011 r.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!