PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nieruchomości premium. Luksus celuje w najlepsze lokalizacje

Autor: PropertyNews.pl
02-07-2018 14:34
Nieruchomości premium. Luksus celuje w najlepsze lokalizacje
Fot. PTWP

Co powoduje, że obiekt zaliczamy do segmentu premium? Jakie lokalizacje zyskują miano luksusowych? Kogo stać na nieruchomościowy luksus? Jaki potencjał ma ten rynek nieruchomości? Odpowiedzi na te pytania szukali uczestnicy sesji "Nieruchomości Premium" podczas X edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

3,45 mld zł - za taką kwotę sprzedano w 2017 roku 1700 apartamentów i rezydencji w Polsce, których wartość przekraczała milion zł. Rok wcześniej suma tych transakcji była nieco wyższa i sięgnęła 3,59 mld zł. - Rynek jednak dynamicznie rośnie, bo w ciągu pięciu lat jego wartość poszła do góry o niemal 36 proc. - mówił Arkadiusz Wojciechowski, Managing Director, Poland Sotheby's International Realty.
Potencjał sektora uwidacznia poziom cen. W Warszawie za nieruchomość premium trzeba zapłacić przynajmniej 15 tys. zł/mkw., podczas gdy w nowym Jorku, Londynie czy Genewie kupujący musi wydać 70-150 tys. zł/mkw.

W 2017 roku przeciętny nabywca apartamentu czy rezydencji wydawał na nią średnio ok. 2 mln zł.

Londyn i Kopenhaga mają „złote kody”, Paryż – luksusowe kwartały dzielnic, a Nowy Jork – elitarne ulice. Jak jest w Polsce? Bezdyskusyjnie stolicą najbardziej luksusowych adresów w naszym kraju jest Warszawa, ale rynek rozwija się także w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście. Jak wynika z danych Sotheby's najwięcej transakcji premium ma miejsce w Warszawie - 42 proc. Kolejne miejsca zajmują: Trójmiasto - 9 proc., Kraków i Wrocław - po 5 proc. oraz w Poznaniu - 4 proc.

- W Warszawie nie tyle ważne są same kody co identyfikacja miejsc - mówiła Karolina Kaim, prezes zarządu, Tacit Investment. - Najdroższa w każdym mieście jest pustka - przestrzeń, najatrakcyjniejsze nieruchomości na rynku apartamentów to te z widokiem na pustkę, las, wodę, park - dodaje.

Ron Ben Shahar, CEO, partner Angel Poland, podkreślał różnorodność budynków stojących obok siebie. - Myślę, że "złote kody" nie będą dobrze funkcjonować na polskim rynku nieruchomości. Inaczej jest np. w Londynie, który nie został zniszczony w czasie wojny tak jak Warszawa. Mamy tam konkretne obszary definiowane jako lokalizacje premium - mówił Ron Ben Shahar, CEO, partner Angel Poland.

Jakie czynniki sprawiają, że nieruchomość czy projekt określamy jako premium? Rob Watkins, CEO Hamilton May podkreślał, że definicja luksusu w ostatnich latach ewoluowała. - Deweloperzy stają się coraz bardziej wysmakowani, tak jak klienci. Dzisiejszy rynek ma zupełni inne cechy niż kiedyś. To nie tylko wyjątkowe miejsce do mieszkania, z pięknym widokiem, ale też obiekty, w których są baseny, sale kinowe i inne udogodnienia - mówił Rob Watkins. Czytaj więcej
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.