Nawet 20 mld euro może kosztować podmorski tunel łączący Finlandię z Estonią

Nawet 20 mld euro może kosztować podmorski tunel łączący Finlandię z Estonią
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Podmorski tunel może skrócić czas przejazdu między Helsinkami a Tallinem z dwóch godzin obecnie (przeprawą promową) do 30 minut. Koszt jego budowy, włącznie z terminalami przeładunkowymi i stacjami, może sięgnąć od 13 do 20 mld euro.

  • Połączenie kolejowe Finlandii przez republiki bałtyckie do Europy Środkowej stworzy korzyści ekonomiczne w skali regionu, choć największe korzyści odniosą Finlandia i Estonia.
  • Koszt jego budowy szacuje się od 13 do 20 mld euro.
  • Sfinansowanie takiej inwestycji ze środków całkowicie prywatnych jest nadmiernie ryzykowne (dla inwestorów). Zalecane jest finansowanie złożone. 
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nawet 20 mld euro może kosztować podmorski tunel łączący Finlandię z Estonią

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!