XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Max Boegl Polska rozpoczął budowę obwodnicy Sanoka

Max Boegl Polska rozpoczął budowę obwodnicy Sanoka
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Blisko 140 mln zł będzie kosztowała obwodnica Sanoka. W poniedziałek z udziałem ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka symboliczne rozpoczęto jej budowę. Obwodnica ma być gotowa w maju 2019 roku.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm z liderem Max Boegl Polska.

Adamczyk podkreślił, że czas stracony w tzw. korkach komunikacyjnych w Sanoku "niczym nie różni się od czasu, który poświęca (traci w korkach - PAP) kierujący pojazdem w Krakowie, Warszawie, czy w każdym innym miejscu w Polsce". "Sanok, Podkarpacie, regiony Polski wschodniej również zasługują na zrównoważony rozwój" - podkreślił.

"Ten czas, czas modelu polaryzycajno-dyfuzyjnego już się skończył. To nieprawda, że jak się będzie inwestowało w wielkich ośrodkach, aglomeracjach, to później to te ośrodki spowodują, że będą możliwości finansowe, aby realizować przedsięwzięcia tam, gdzie do tej pory się ich nie realizowało. Polska musi się równomiernie rozwijać" - mówił w Sanoku minister.

Adamczyk przypomniał, że obwodnica Sanoka, jak m.in. w szczególności biegnąca przez regiony Polski wschodnie droga ekspresowa via Carpatia, powinny "powstać znacznie wcześniej". Via Carpatia ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Adamczyk zwrócił uwagę, że via Carpatia decyzją rządu Beaty Szydło ma "zapewnione finansowanie" i trwają prace związane z jej budową.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sanoka jest przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza miasto. Zakładanym efektem jest również zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na drogach krajowych nr 28 i 84. Obwodnica ma też poprawić ruch na tych dwóch trasach.

Jej początek zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz - Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 84. Trasa będzie mieć ok. 7 km. Powstaną m.in. cztery skrzyżowania jednopoziomowe, osiem mostów, cztery wiadukty i 18 przepustów.

Aktualnie w ciągu doby przez Sanok przejeżdża ok. 25 tys. samochodów.

Obwodnica Sanoka realizowana jest w systemie "zaprojektuj-buduj". Oznacza to, że wykonawca przygotowuje dokumentację projektową, uzyskuje decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a następnie buduje trasę.

Obwodnica Sanoka finansowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Max Boegl Polska rozpoczął budowę obwodnicy Sanoka

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!