PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Materiały budowlane

Iwona Dybał, PUDS: Dystrybucji stali coraz bliżej do przemysłu

Autor: wnp.pl (PIM)
03-11-2017 12:32 |  aktualizacja: 03-11-2017 12:58
Iwona Dybał, PUDS: Dystrybucji stali coraz bliżej do przemysłu

Magazyn Bowimu.

Fot. Mat. pras.

Dystrybucja i przetwórstwo stali są coraz bardziej związane z przemysłem jako takim. Pewna automatyzacja procesów będzie podobna w wielu segmentach przemysłu, a to będzie pociągać za sobą konieczność wymiany doświadczeń i uczenia się od siebie nawzajem - mówi Iwona Dybał, prezes Polskiej Unii Dystrybutorów Stali.

  • W dystrybucji stali nie ma już jednego czy kilku głównych rodzajów klientów, więc nie ma jednego podejścia do klienta. Wspólne jest ich oczekiwanie bycia potraktowanym w sposób indywidualny.
  • Dzięki platformom internetowym dystrybucja i przetwórstwo wejdą w małe zamówienia, które jeszcze kilka lat temu by odrzucały.
  • Duża zmienność cen stali wymusza szukanie marż w usługach dodatkowych, stąd na rynku dominować będą podmioty, które zaoferują największy ich wachlarz.

Jak zmieniają się obecnie wymagania klientów z takich branż jak przemysł, czy budownictwo?

- Nie ma dziś już jednego czy kilku głównych rodzajów klientów. Każdy z nich jest wyjątkowy bo prowadzi specyficzną działalność - często niszową, w określony sposób i z takimi a nie innymi zasobami. Dlatego też nie ma jednego podejścia do klienta. Wspólne są natomiast ich oczekiwania rozumiane jako potrzeba bycia potraktowanym w sposób indywidualny.

Iwona Dybał, prezes Polskiej Unii Dystrybutorów Stali. Fot. PTWP
Iwona Dybał, prezes Polskiej Unii Dystrybutorów Stali. Fot. PTWP

Takie podejście wymusza na dystrybutorach odpowiednie zaplecze techniczne i logistyczne. Klient jest w centrum a nasz zakres usług i wyrobów, musi być na tyle kompleksowy by sprostać jego oczekiwaniom. A to pociąga za sobą zwiększenie udziału dostaw just-in-time i krótkie serie produkcji.

Wzrasta też rola dystrybutora jako dostawcy rozwiązań - wiedza o kliencie oraz właściwościach różnych dostępnych na rynku materiałów w tym nowych wyrobach, daje możliwość zaproponowania klientowi innego rozwiązania, które dla jego biznesu może być efektywniejsze lub po prostu tańsze.    

Jak te trendy zmieniają obraz branży, sposoby działania firm-dystrybutorów stali? Jakie inwestycje wymuszają?

- Pierwszym trendem, który obserwujemy i który będzie dominował w przyszłości to postępujące skracanie łańcucha dostaw. Klasyczny model dystrybutora przestał już obowiązywać, niemal każdy z liczących się graczy rynkowych ma w swojej ofercie jakiś rodzaj przetwórstwa. Celem jest, by oddawać wyrób maksymalnie przetworzony, skrojony do potrzeb klienta oraz dostępny dla niego w momencie, w którym będzie go potrzebował a to oznacza również składowanie go. Duża zmienność cen stali wymusza szukanie marż w usługach dodatkowych, stąd na rynku dominować będą podmioty, które zaoferują największy ich wachlarz - często wchodzący pierwotnie w zakres działań klienta.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


31 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.