Miasto wybrało firmę, która do końca roku ma przygotować koncepcję przedłużenia ulicy Grundmanna w kierunku południowym - informuje TV Silesia. Nowa droga miałaby odciążyć zakorkowane ulice: Mikołowską, Kościuszki i Bocheńskiego.
Nowa droga ma biec od ulicy Gliwickiej przez tory kolejowe, obok kąpieliska Bugla, a potem śladem ulicy Żeliwnej do drogi zbiorczej przy autostradzie A-4. Druga odnoga biegłaby od Żeliwnej do Bocheńskiego. Powstałby także łącznik pomiędzy ul. Marii Gepfert-Mayer i nową drogą.
Nowa droga musi przeciąć tory. Odpowiedź na to, czy lepiej będzie to zrobić górą, czy też dołem ma być znana do końca roku. - Łatwiej wykopać tunel. Z tego względu, że na szkodach górniczych te wiadukty niestety czasami są problemy z nimi. A tunel jest bardziej taki stabilny - uważa Karol Trzoński, dyrektor PLK PKP w Katowicach.
Jak twierdzą urzędnicy, to właśnie skrzyżowanie drogi z torami będzie największym problemem, jaki może powstać przy projektowaniu nowej trasy na południe. - Aż takich dużych problemów nie powinno być w tym rejonie. I spodziewać się, że w żadną zabudowę mieszkaniową wchodzić nie trzeba będzie - mówi Bogusław Lowak, wydział rozwoju UM Katowice.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ma powstać nowa droga łącząca centrum Katowic z autostradą A-4