Konsorcjum złożone z klubu piłkarskiego KKS Lech i spółki Marcelin Managment jest jedynym podmiotem, który został zakwalifikowany do drugiego etapu w przetargu na wybór operatora Stadionu Miejskiego w Poznaniu.
Jak wyjaśnił przewodniczący komisji przetargowej Paweł Świderski, AEG Facilities (UK) Limited nie wykazała się brakiem pięcioletniego doświadczenia w zarządzaniu obiektami o pojemności powyżej 20 tysięcy widzów i w organizacji określonej liczby imprez masowych.
"Spółka ta została założona 30 września 2010 roku, a więc nie mogła spełnić tego warunku. AEG Facilities (UK) Limited miała przedstawić dokumenty od konsorcjum AEG pisemnego potwierdzenia, że spółka-córka jest w stanie wypełnić to kryterium. Nie dostarczyła nam tego dokumentu" - powiedział.
To oznacza, że w kolejnych etapach przetargu weźmie udział tylko jeden oferent - konsorcjum złożone z klubu piłkarskiego Lech i firmy Marcelin Managment, która zajmuje się m.in. obsługą sklepu internetowego poznańskiego zespołu.
"Na pewno negocjacje z jednym kandydatem będą miały inny charakter, niż w sytuacji, gdyby tych ofert było więcej. Przypomnę, że w Gdańsku i we Wrocławiu sytuacja wyglądała podobnie. W Gdańsku zresztą też wygrało konsorcjum, w którego skład wchodzi klub piłkarski. Wierzę, że szybko osiągniemy kompromis, który zadowoli obie strony" - dodał Świderski.
Jego zdaniem, realne jest zakończenie negocjacji w połowie roku. Obecnie stadionem zarządzają Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji.
Stadion Miejski jest pierwszą z polskich aren Euro 2012 oddaną do użytku. Pojemność wynosi 43 tysiące, a podczas mistrzostw Europy będzie zmniejszona do ok. 41 tysięcy. Oficjalne otwarcie miało miejsce 20 września 2010 roku, a uświetnił je koncert Stinga. W Poznaniu rozegrany został m.in. towarzyski mecz Polski i Wybrzeża Kości Słoniowej (3:1), który obejrzało ponad 42 tysiące kibiców. Również spotkania Lecha w Lidze Europejskiej z Red Bull Salzburg, Manchesterem City i Juventusem Turyn obejrzał komplet publiczności.