Kraków przymierza się do budowy nowej linii tramwajowej w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. To byłby pierwszy taki projekt w Polsce.
ZIKiT poinformował właśnie, że siedem firm zgłosiło chęć uczestnictwa w dialogu konkurencyjnym dotyczącym zaprojektowania, budowy, sfinansowania, po czym 20-letniego utrzymania nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Współpracą z miastem zainteresowane są NDI Projekt 101, Vardun, Via North, Emsworth Investments, Mota-Engil Central Europe PPP, a także konsorcja Budimexu (lider), Asfaltu Śląskiego WPRINŻ i FBSerwis oraz PPP Solutions Polska (lider) i tureckiego Gulemak AGir Sanayi Insaat ve Taahhut. Z tego grona ma zostać wybrana trójka, która weźmie udział w dalszej części postępowania.
Według przyjętego przez miasto harmonogramu dialog z potencjalnymi partnerami prywatnymi ma trwać do października. Później – do lutego 2019 r. – mieliby oni czas na składanie ofert. Wybór tej najkorzystniejszej miałby nastąpić do kwietnia 2019 roku, zaś zwieńczeniem całej procedury miałoby być zawarcie przez miasto (w maju-czerwcu 2019 r.) umowy PPP.
(...)
Czytaj więcej w serwisie PortalSamorzadowy.pl
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kraków chce zbudować linię tramwajową w partnerstwie publiczno-prywatnym