Ubiegły rok był rekordowy w polskiej historii Działu Klejów Budowlanych i dla Profesjonalistów firmy Henkel Polska. Inne jej działy zanotowały nieco mniejszy wzrost sprzedaży, co przełożyło się na łączne przychody wartości 1,53 mld zł, tj. o 4 proc. większe niż w 2007 r. oraz dwucyfrowy wzrost zysku - do ponad 110 mln zł.
O wysokiej dynamice sprzedaży klejów i technologii budowlanych zadecydowały, według opinii szefa działu Adhesive Technologies Piotra Ciborowskiego, zaawansowane technicznie produkty i ich znane marki: Ceresit, Pattex, Thomsit i Metylan. Powiedział on też, że bardzo dobre rezultaty firma uzyskała ze zbytu produktów służących do wykonywania ociepleń budynków (dynamika ponad 40 proc.), w tym m.in. dzięki innowacyjnemu klejowi do mocowania styropianu, zamiast ich kołkowania, co oszczędza czas pracy budowlanych. Wartość sprzedaży podwoiły specjalne zaprawy do klejenia i fugowania marki Cimsec przejętej od firmy ICI, a pięciokrotny wzrost - pochłaniacz wilgoci pod marką Metylan, który także jest od niedawna na polskim rynku.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kleje Henkel Polska dynamiką przebiły proszki i kosmetyki