Jest umowa na modernizację linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki

Jest umowa na modernizację linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wartą 285 mln zł umowę na modernizację 22 km linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki - poinformował w poniedziałek Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

"Modernizacja linii łączącej Grodzisk Mazowiecki z Warszawą ma poprawić dojazdy pasażerów do pracy do Warszawy. Efektem tej modernizacji będzie poprawa przepustowości. Czas jazdy skróci się o pięć minut z 25, ale poza skróceniem czasu umożliwimy przejazd prawie dwukrotnie większej liczbie pociągów" - powiedział Merchel.

Dodał, że PKP PLK W najbliższej perspektywie stawia na rozwój ruchu regionalnego, aglomeracyjnego i przewozów towarowych.

Obecny na konferencji wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel powiedział, że przed PKP PLK stoi duże wyzwanie, jakim jest realizacja Krajowego Programu Kolejowego zaplanowanego do 2023 roku, a którego wartość wynosi prawie 66,5 mld zł.

"To niezwykle istotna sprawa, aby zmieścić się w perspektywie wszystkich działań do roku 2023. Chcemy łączyć Polskę, chcemy zwiększać mobilność i komfort podróżowania pasażerów. Chcemy prowadzić takie działania, które wzmocnią kolej aglomeracyjną" - powiedział wiceminister.

Prace modernizacyjne rozpoczną się w maju tego roku. Tory zostaną zamknięte dla ruchu podmiejskiego od września tego roku do września roku 2018, ale utrzymany zostanie ruch dalekobieżny. W czasie zamknięcia linii zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

"Organizatorem przewozów zastępczych będzie Zarząd Transportu Miejskiego, który w drodze przetargów wybierze wykonawców obsługujących linie podmiejskie" - powiedział Merchel.

Na linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki zmodernizowanych zostanie sześć stacji i przystanków. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie - między Pruszkowem a Brwinowem. Wszystkie obiekty będą wyposażone w informację głosową i wizualną oraz czytelnie oznakowane. Zapewnią też ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Na liczącej 22 km trasie wymienione zostaną tory, 22 km sieci trakcyjnej i 15 rozjazdów. Przebudowanych zostanie 11 obiektów i wybudowane zostaną trzy nowe: tunel drogowy i tunele dla pieszych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h.

Jak podano, projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu "Łącząc Europę".

Trasę przebuduje konsorcjum, w skład którego wchodzi Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty Łódź".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jest umowa na modernizację linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!