XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Hydrobudowa na rządowej czarnej liście

Hydrobudowa na rządowej czarnej liście
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Hydrobudowa-6 jest pierwszą spółką, z którą rząd nie będzie współpracować przynajmniej przez najbliższe trzy lata. Na cenzurowanym mogą się znaleźć kolejne firmy drogowe

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wykluczyła Hydrobudowę z przetargu na budowę obwodnicy Wrocławia. Powodem była nieudana współpraca w przeszłości. Spółka odwołała się od decyzji najpierw do zespołu arbitrów, a potem do sądu. Oba gremia podzieliły stanowisko urzędu. Teraz przez najbliższe trzy lata firma może zostać wykluczona z każdego przetargu, do którego będzie startowała - poinformowała "Rzeczpospolita".

A wszystko przez to, że Hydrobudowa-6 już raz, zdaniem urzędników, nie wywiązała się z umowy z rządem. - Kilka lat temu podjęła się wraz z firmą PRInż budowy obwodnicy Skoczowa - mówi w dzienniku Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - PRInż ogłosił upadłość, a Hydrobudowa w związku z tym odmówiła dokończenia pracy i zeszła z placu budowy, czym naraziła nas na stratę ok. 35 mln zł. GDDKiA musiała ogłosić kolejny przetarg, a zakończenie inwestycji opóźniło się o rok. - Nie zapłacili również kary za zerwanie umowy - dodaje Maciejewski.

- Uważamy, że decyzja sądu jest niesłuszna, i będziemy dalej sądownie dochodzić swoich racji. Chcemy ustalić, kto w tym sporze ma rację: czy my, czy GDDKiA - mówi w "Rz" Krzysztof Rzeźnikiewicz, członek zarządu Hydrobudowy. - Budując obwodnicę Skoczowa, wywiązaliśmy się z obowiązków i nie czujemy się winni zaistniałej sytuacji.

Teraz Hydrobudowa chciała wybudować obwodnicę Wrocławia. GDDKiA nie zgodziła się na to. - Odwołania Hydrobudowy co najmniej o trzy miesiące opóźniły kolejną inwestycję - podsumowuje na łamach "Rzeczpospolitej" Andrzej Maciejewski. Odwołania firm, które chcą realizować rządowe kontrakty, to plaga, z którą walczy GDDKiA. Potrafią średnio o prawie pół roku opóźnić rozpoczęcie inwestycji.

Tak było m.in. z przetargiem na budowę ekspresowej siódemki z Grójca do Białobrzegów. Od kwietnia Strabag blokował wybór najtańszej oferty, w zeszłym tygodniu sąd odrzucił skargę firmy, ale łączne opóźnienie inwestycji wyniesie ok. 140 dni. Podobne problemy towarzyszą wyłonieniu wykonawcy drogi ekspresowej nr 3 między Szczecinem a Gorzowem, której budowę opóźnia konsorcjum pod przewodnictwem Eurovii - wylicza "Rzeczpospolita".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Hydrobudowa na rządowej czarnej liście

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!