Projekt budowlany 180 km autostrady A1 Stryków-Pyrzowice przygotowany przez konsorcjum Autostrada Południe SA (APSA) wymaga zmian - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dyrekcja chce, by APSA dokonała niezbędnych korekt.
Poprawy wymagają też zapisy dotyczące konstrukcji drogowej oraz mostów. GDDKiA chce, by zwiększono trwałość tych obiektów i ich konstrukcje dostosowano do prognozowanego ruchu. W projekcie nie ujęto ponadto wymaganych uzgodnień, które należy uzyskać np. od samorządów, przez teren których przebiegać będzie ten odcinek trasy.
GDDKiA zwróciła się w "trybie pilnym" do Autostrady Południe SA o dokonanie niezbędnych korekt w projekcie.
"Będziemy oczekiwać od APSA wskazania konkretnego terminu zakończenia wprowadzania korekt. Podkreślamy, że to od szybkości działań APSAwtej kwestii zależą dalsze procedury związane z uzyskiwaniem pozwolenia na budowę dla tego odcinka autostrady A1 i wybór wykonawcy prac w systemie tradycyjnym. Celem GDDKiA jest podpisanie umowy z wykonawcą jesienią br." - podał Hadaj.
APSA miała budować ten odcinek autostrady na podstawie umowy partnerstwa publiczno-prywatnego ze Skarbem Państwa. Do 22 stycznia br. konsorcjum miało przedstawić GDDKiA finansowanie inwestycji oraz projekt budowlany. Dokument ten złożono 20 stycznia. Ponieważ APSA w wyznaczonym terminie nie przedstawiła finansowania, Dyrekcja zdecydowała, że droga ta będzie budowana w systemie tradycyjnym, ze środków budżetowych.
Koszt budowy szacowano na 7,5 mldzł. Autostrada A1 ma połączyć Trójmiasto z Górnym Śląskiem. W Strykowie, na północ od Łodzi, przetnie autostradę A2, natomiast w Gliwicach - A4. Autostrada kończyć się będzie na przejściu granicznym w Gorzyczkach. Długość całkowita autostrady A1 to 568 km.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: GDDKiA: projekt A1 Stryków-Pyrzowice wymaga zmian