Łódzki oddział GDDKiA otrzymał pięć ofert w nowym przetargu na projekt i budowę autostrady A1 na 24-kilometrowym odcinku od węzła Bełchatów do węzła Kamieńsk. Najtańszą, o wartości 857 mln zł brutto, złożył Mirbud. To ostatni odcinek tej autostrady, który oczekuje na wybór wykonawcy. Poprzednie postępowanie przetargowe trwało tak długo, że wycofali się wszyscy kandydaci do zawarcia kontraktu.
- Poprzedni przetarg unieważniono na początku listopada 2018 r., gdy zaproszenia do zawarcia kontraktu nie przyjęło konsorcjum spółek Strabag i Budimex.
- Decyzja konsorcjum oznaczała ostateczne fiasko trwającego blisko 1,5 roku przetargu na to zadanie. Wcześniej - w połowie października 2018 r. - do zawarcia umowy nie przystąpiła też grupa Mirbud.
- Dokończenie budowy autostrady A1 jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć objętych rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).