Sezonowość branży budowlanej odbiła się na wynikach producenta okien ze Zduńskiej Woli.
Podobną strukturę rachunku zysków i strat zaprezentował przed rokiem. Wtedy również EBIT był niższy od zysku netto, który poprawiło dodatnie saldo działalności finansowej. W tym roku minimalnie spadła marża zysku brutto ze sprzedaży spółki (z 29 do 27,7 proc.).
- Słaby wynik operacyjny jest złym symptomem. Trzeba jednak pamiętać, że początek roku to martwy sezon dla producentów stolarki i dane z pierwszych miesięcy nie są miarodajnym wyznacznikiem stanu rynku. Następne kwartały, a zwłaszcza drugie półrocze, będą kluczowe dla Budvaru - uważa Dariusz Turkiewicz z DM AmerBorkers, który był oferującym spółki.
W 2007 r. większość zysków spółka wypracowała właśnie w drugim półroczu. Na koniec roku wynik netto Budvaru wyniósł 6,12 mln zł.
W informacji do raportu kwartalnego spółka podkreśla, że jej sprzedaż podlega sezonowym wahaniom, charakterystycznym dla branży budowlanej. Dlatego zimą Budvar zwiększa eksport, zwłaszcza do Niemiec i Czech.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Budvar osłabł zimą