Będzie połączenie S17 z mostem na Wiśle w Puławach

Będzie połączenie S17 z mostem na Wiśle w Puławach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wojewoda lubelski podpisał zezwolenie na budowę 12 km drogi ekspresowej, która umożliwi połączenie drogi S-17 (Warszawa- Lublin) z obwodnicą Puław i tamtejszym mostem na Wiśle w ciągu planowanej drogi ekspresowej S12 (Piotrków Trybunalski - Dorohusk).

"Wojewoda lubelski Przemysław Czarnek wydał decyzję o zezwoleniu na realizację tej inwestycji drogowej" - poinformowała w czwartek Małgorzata Tatara z zespołu prezydialnego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie.

Nowa droga ma mieć 11,8 km; w większości (przez 10,5 km) przebiegać będzie przez tereny rolne i leśne. Połączy węzeł Kurów Zachód na obecnej drodze ekspresowej S-17 z mostem na Wiśle w Puławach, na obwodnicy tego miasta, która jest jednocześnie fragmentem planowanej drogi S-12. Trasa przebiegać będzie na terenie gmin Puławy i Końskowola.

Inwestycję prowadzi lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który poinformował na stronie internetowej, że decyzji wojewody nadano rygor natychmiastowej wykonalności - to oznacza, iż wykonawca po przekazaniu terenu będzie mógł rozpocząć prace.

Decyzja wojewody zobowiązuje też do wydania na rzecz Skarbu Państwa terenów pod budowę drogi ich właścicieli i użytkowników wieczystych. Wysokość odszkodowania za przejęte tereny ustali wojewoda w postępowaniu administracyjnym, a jego wartość określą biegli rzeczoznawcy majątkowi.

"Na potrzeby budowy drogi przejętych zostanie nieco ponad 500 działek, z czego tylko jedna jest zabudowana. Stoi na niej budynek gospodarczy" - poinformowała GDDKiA.

Jeśli właściciele działek wydadzą je w ciągu 30 dni od doręczenia zawiadomienia o decyzji wojewody, to odszkodowanie za nieruchomość ma być podwyższone o 5 proc.

Inwestycja prowadzona jest w trybie "projektuj i buduj". Umowa na budowę drogi łączącej S17 z obwodnicą Puław została podpisana 30 grudnia 2014. Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm Energopol Szczecin i PRD Zwoleń. Droga ma być gotowa do końca kwietnia 2018 r.

Koszt inwestycji to ok. 323 mln zł. Obejmuje on zarówno prace budowlane (ok. 233 mln zł), jak i opracowanie dokumentacji, odszkodowania za nieruchomości, prace archeologiczne, nadzór nad budową.

Lubelska GDDKiA prowadzi też budowę prawie 100 km drogi ekspresowej S17 na odcinku od Kurowa do obwodnicy Garwolina oraz od Garwolina do węzła Lubelska (który ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy). Inwestycja ma kosztować blisko 2,4 mld zł. Została podzielona na siedem odcinków. Trasa ma być gotowa do końca 2019 r.

W latach 2011-2014 r. zbudowano już 67 km drogi S17 na odcinku od Kurowa do miejscowości Piaski (Lubelskie) wraz z obwodnicą Lublina. Budowa tego fragmentu S17 kosztowała 3,3 mld zł, z czego 2,2 mld zł stanowiło dofinansowanie z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Będzie połączenie S17 z mostem na Wiśle w Puławach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!