Spółka zależna giełdowych Kęt zamierza w tym roku zwiększyć sprzedaż i rozwinąć eksport
Tegoroczna prognoza zakłada wzrost sprzedaży grupy Aluprofu, składającej się z dziewięciu spółek (w tym ośmiu zagranicznych, zajmujących się dystrybucją systemów aluminiowych i rolet zewnętrznych), do 487 mln zł, z 412 mln zł w 2007 r. - Zakładamy, że przybliżymy się do sprzedaży na poziomie 500 mln zł - mówi w dzienniku Marcin Puchała, prezes spółki.
Jak mówi Puchała, Aluprof jest krajowym liderem na rynku systemów roletowych z około 60-proc. udziałem i dystansuje znacznie konkurencję (firma numer dwa ma około 15-proc. udział). W rynku systemów budowlanych, czyli okienno-drzwiowych i fasadowych, ma 40-proc. udział. Najbliższy konkurent ma około 15 proc.
Szef Aluprofu zapowiada, że firma będzie koncentrowała się na ekspansji zagranicznej. - Oczekujemy wzrostu przychodów w Polsce o co najmniej 10 proc. oraz zwiększenia eksportu o 15-20 proc. - mówi w "Parkiecie" prezes.
Teraz eksport stanowi w przychodach grupy 36 proc. - W kolejnych latach zakładamy, że sprzedaż w kraju i za granicą będzie rosła w podobnym tempie, jak planujemy na ten rok. W ciągu pięciu lat mamy więc sporą szansę dojść do poziomu, kiedy na eksport i kraj będzie przypadać po połowie przychodów - mówi w "Parkiecie" Puchała.
Firma sprzedaje rozwiązania technologiczne w 15 krajach, m.in. na Ukrainie, Węgrzech w Wielkiej Brytanii, Rumunii i Beneluksie. Według szacunków prezesa, w Europie Środkowo-Wschodniej Aluprof ma już około 20-proc. udział w rynku sprzedaży budowlanych systemów aluminiowych, co daje mu miejsce w pierwszej trójce największych dystrybutorów rozwiązań aluminiowych. Na Ukrainie ma około 20-proc. udział w rynku systemów roletowych i 15-proc. udział w rynku systemów budowlanych, na Węgrzech po 15 proc., a w Czechach i na Słowacji po około 10 proc. Celem firmy jest dojście do pozycji lidera w tej części Europy w ciągu 5 lat.
Puchała ocenia, że do dalszego rozwoju Aluprofu nie są potrzebne duże inwestycje. W tym roku mają sięgnąć 15,5 mln zł (łącznie z wydatkami na inwestycje spółek zagranicznych), podczas gdy w 2007 r. wyniosły 17,7 mln zł (w tym 6,5 mln zł przypadało na spółki zagraniczne) - wylicza "PArkiet".
Prezes Puchała zapowiada, że w tym roku Aluprof uruchomi dwa centra dystrybucyjne: w Europie Zachodniej i na Ukrainie. Przypomnijmy, że pierwsze zagraniczne centrum handlowo-dystrybucyjne - w Budapeszcie - Aluprof otworzył w ubiegłym roku, kosztem około 7 mln zł.
Puchała dodaje, że firma może się też rozwijać przez przejęcia, ale raczej niedużych firm.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Aluprof chce zbliżyć się do pół miliarda obrotów