Wrocławski oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg na budowę trasy ekspresowej S3 na odcinku Bolków – granica państwa z Czechami w Lubawce. Trasę wybudują: konsorcjum, którego liderem jest spółka PORR oraz konsorcjum, którego liderem jest spółka Mosty Łódź.
Z kolei przetarg na budowę ponad 15-kilometrowego odcinka od Kamiennej Góry od granicy państwa w Lubawce wygrało konsorcjum firm Mosty Łódź oraz PBDI (grupa Erbud). Wartość oferty to 880 mln zł brutto wobec budżetu na poziomie 940 mln zł brutto.
Trasa S3 z Bolkowa do granicy państwa z Czechami będzie miała 32 kilometry. W jej ciągu wybudowane zostaną m.in.: trzy węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe oraz Lubawka, szereg obiektów inżynierskich, w tym estakady o długości około 700 m oraz dwa tunele drogowe - około 2300 m i 320 m. Przewidywany czas zakończenia tej inwestycji to rok 2023.
Droga S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica), do południowej granicy z Czechami.
KOMENTARZE (2)
Do artykułu: 32 km drogi, dwa tunele i estakady. Wykonawcy kluczowej ekspresówki za ponad 2 mld zł wybrani