- Nasz portfel zamówień na rok 2011 jest w dużej mierze zapełniony. Dążymy do tego, aby udział projektów kolejowych i miejskich był zrównoważony - poinformował "Rynek Kolejowy" Wiesław Nowak, prezes notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych Grupy ZUE SA.
Wiesław Nowak, prezes Grupy ZUE: Ogłoszono wiele nowych przetargów, w tym spora część w konwencji „projektuj i buduj”. Szereg projektów zostało „odblokowanych”, co powoduje, że firmy takie jak nasza systematycznie uzupełniają portfel zamówień. Plany PKP PLK według ogólnie dostępnych informacji zakładają, iż trend ten zostanie utrzymany także w 2011 roku.
Jaki jest portfel zamówień ZUE, jeśli chodzi o kontrakty na modernizacje infrastruktury kolejowej?
Nasz portfel zamówień na rok 2011 jest w dużej mierze zapełniony. Dążymy do tego, aby udział projektów kolejowych i miejskich był zrównoważony – w ostatnim czasie podpisane zostały umowy m.in. na budowę linii tramwajowej łączącej ul. Brożka oraz Kampus UJ w Krakowie wraz z systemem sterowania ruchem i nadzoru, a konsorcjum, w którego skład wchodzi Grupa ZUE zawarła umowę na modernizację linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny – Tarnów.
Jak funkcjonuje rynek wykonawców modernizacji infrastruktury kolejowej? Czy podmiotów jest za mało, czy za dużo, jakie pojawiają się problemy?
Projekty realizowane na rynku kolejowym są zadaniami bardzo złożonymi, wymagającymi od zaangażowanych w pracę podmiotów ogromnego doświadczenia oraz posiadania odpowiedniego zaplecza technicznego. Zatem z punktu widzenia specyfiki rynku firm realizujących kompleksowo najbardziej skomplikowane zadania w tym obszarze jest niewiele. Z całą pewnością Grupa ZUE do tego grona też się zalicza. Jednocześnie w branży jest wiele przedsiębiorstw realizujących prace w formie podwykonawcy przy mniejszych zadaniach w ramach całego projektu.
Jakie są państwa przewidywania odnośnie rynku modernizacji infrastruktury kolejowej na 2011 rok?
Potrzeby w zakresie modernizacji i budowy nowych linii komunikacyjnych są w Polsce w dalszych ciągu ogromne. Z tego powodu można spodziewać się długoletniego okresu wzrostu zamówień na prace budownictwa kolejowego, co potwierdzają analitycy rynkowi.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: ZUE: Portfel zamówień na 2011 r. w dużej mierze zapełniony