PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ZUE nie będzie walczyć z werdyktem ws. rażąco niskiej ceny

Autor: wnp.pl (TE)
23-05-2017 09:20
ZUE nie będzie walczyć z werdyktem ws. rażąco niskiej ceny
Fot. mat. pras. ZUE

ZUE, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie zaskarży do KIO decyzji PKP PLK, które odrzuciły jego ofertę za 192 mln zł na trasę z Krakowa do Skawiny z powodu rażąco niskiej ceny.

- Zarząd spółki informuje, iż na podstawie dokonanych analiz, pomimo iż nie podziela stanowiska zamawiającego (…) podjął decyzję o niepodejmowaniu dalszych kroków prawnych ukierunkowanych na zaskarżenie decyzji PKP PLK - podało ZUE.
Dodało, że decyzję taką podjęto jako racjonalną gospodarczo na podstawie analizy pod kątem logistyczno-kosztowym już złożonych przez spółkę najlepszych ofert w postępowaniach przetargowych, w tym wartej 372 mln zł brutto oferty na linię Trzebinia - Oświęcim.

Zobacz więcej: Są oferty na linię Trzebinia - Oświęcim. Od 348 do 431 mln zł - http://budownictwo.wnp.pl/sa-oferty-na-linie-trzebinia-oswiecim-od-348-do-431-mln-zl,298092_1_0_0.html

ZUE poinformowało również, że grupa posiada portfel zamówień o łącznej wartości ok. 948 mln zł, a przewidywana wartość wynagrodzenia dla spółki z przetargów, w których złożyła najlepsze oferty (samodzielnie lub w konsorcjum) wynosi ok. 1,24 mld zł.

W przypadku pozytywnego sfinalizowania wszystkich wskazanych przez ZUE przetargów portfel zamówień będzie opiewał na kwotę ok. 2,19 mld zł.

Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie

Przypomnijmy, że ubiegłym tygodniu z siedmiu ofert, które złożono w przetargu PKP PLK na trasie Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie, pięć zostało odrzuconych, w tym cztery z powodu z elementów ofert zawierających rażąco niską cenę.

Zobacz więcej: Rażąco niskie ceny w dużym przetargu kolejowym

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę były brane: cena (60 proc.), zatrudnienie pracowników w oparciu o umowę o pracę (30 proc.) i okres gwarancji (10 proc.).

Wszyscy oferenci zadeklarowali 72-miesięczny oraz zatrudnienie personelu w oparciu o umowę o pracę na poziomie 90 proc. Termin realizacji będzie wynosić 1065 dni.

Jako najkorzystniejsza została wybrana najtańsza z ofert, która nie podlegała odrzuceniu. Złożyło ją konsorcjum Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft - opiewa ona na 215,46 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 270,41 mln zł brutto.

Poniżej pełna lista złożonych ofert (ceny brutto):

1. ZUE - 191,78 mln zł - odrzucona, rażąco niska cena

2. Grupa Fewaterm - 204,86 mln zł - odrzucona, rażąco niska cena

3. Torpol - 208,03 mln zł - odrzucona, rażąco niska cena

4. Konsorcjum: Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft - 215,46 mln zł

5. Trakcja PRKiI - 221,92 mln zł - odrzucona, niezgodna z SIWZ

6. Konsorcjum PNiUIK w Krakowie, Krakowskie Zakłady Automatyki - 226,12 mln zł

7. Konsorcjum: Infra Silesia, Transkol - 230,61 mln zł - odrzucona, rażąco niska cena
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

ZUE [ZUE]

kurs:

7.05 PLN -0.03 (-0.42%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP