Wartość portfela zamówień ZUE na 2012 rok to obecnie około 500 mln zł, a cały jej backlog wart jest ok. 1 mld zł. Spółka bierze obecnie udział w dwóch przetargach na rynku kolejowym na ok. 2,5 mld zł łącznie. W dłuższym okresie chce zwiększyć zaangażowanie w projekty energetyczne - poinformował w rozmowie z PAP prezes ZUE, Wiesław Nowak.
"Ten miliard rozkłada się na kolejne lata. Na ten rok mamy z niego już ok. 500 mln zł" - dodał.
ZUE obecnie bierze udział w postępowaniach na rynku kolejowym za ok. 2,5 mld zł łącznie. Oczekuje napływu nowych ofert w segmencie infrastruktury miejskiej na przełomie I i II kwartału.
"Na rynku kolejowym postępowania są w trakcie rozstrzygania. Bierzemy udział w dwóch postępowaniach ofertowych na dwa kontrakty o bardzo dużej skali. Pierwszym z nich jest modernizacja linii Poznań-Czempin, drugim kontraktem jest Rail Baltica na fragmencie linii kolejowej E75 Warszawa - Białystok - granica z Litwą - odcinek Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz. Szacowana wartość obydwu kontraktów to ok. 2,5 mld zł. Bierzemy też udział w szeregu mniejszych przetargów. To postępowania o wartości od kilkunastu do kilkudziesięciu mln zł" - powiedział prezes.
"Na rynku infrastruktury miejskiej oferty pojawiają się dopiero pod koniec I kwartału i w II kwartale. Z planów budżetowych wynika, że ten rynek nie będzie pozbawiony przetargów. Na tym rynku jest obecnie prowadzone jedno postępowanie przetargowe - Most Północny w Warszawie. Nowe tematy, a będzie ich trochę, pojawią się na przełomie kwartałów" - dodał.
W dłuższym okresie spółka zamierza zwiększyć zaangażowanie w projekty kolejowe i energetyczne.
"Chcemy umacniać pozycję na rynku infrastruktury miejskiej. W dłuższym okresie chcemy zwiększyć udział w rynku kolejowym i energetycznym, ponieważ posiadamy odpowiedni do tego potencjał. W segmencie energetyki jesteśmy obecni na mniejszą skalę, ale chcemy tam zaistnieć w większym stopniu niż dotychczas" - powiedział Nowak.
Obecnie kontrakty w segmencie energetycznym stanowią zaledwie kilka procent przychodów ZUE. Pozostała część pochodzi niemal w równej mierze z segmentu kolejowego i infrastruktury miejskiej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: ZUE chce mocniej zaistnieć w energetyce