Znane są ceny za kolejny odcinek autostrady A4 w Małopolsce

Siedem firm i konsorcjów złożyło oferty cenowe w przetargu na budowę 13-kilometrowego odcinka autostrady A4 pomiędzy Wierzchosławicami a Krzyżem koło Tarnowa w Małopolsce. Najniższa zaproponowana cena - blisko 543 mln zł - jest o ponad 600 mln mniejsza niż założono w kosztorysie inwestorskim.

Rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Magdalena Chacaga poinformowała w środę, że najtańszą ofertę złożyła hiszpańska firma Dragados SA. Opiewa ona na kwotę blisko 543 mln zł brutto.

W sumie w drugim etapie przetargu oferty cenowe złożyło siedem firm oraz konsorcjów krajowych i zagranicznych. Kolejna oferta opiewa na 548 mln zł, a najdroższa na 646 mln zł. Kosztorys inwestorski zakładał, że realizacja inwestycji będzie kosztować 1,148 mld zł brutto.

Budowa odcinka autostrady A4 będzie dofinansowana w znacznej części z unijnego Funduszu Spójności.

Według Chacagi procedura przetargowa jest identyczna, jak w przypadku pierwszego z trzech przetargów, który dotyczył odcinka Szarów-Brzesko. Wybór najkorzystniejszej oferty powinien zostać dokonany za kilka tygodni. Jeśli nie będzie protestów ze strony oferentów, to jeszcze w tym roku będzie można podpisać umowę z wykonawcą.

Hiszpańska firma Dragados w konsorcjum z Polimeksem-Mostostalem SA ukończyła właśnie budowę pierwszego odcinka autostrady A4 od Krakowa do Szarowa. Wykonawca będzie więc dysponował na miejscu znacznymi mocami wykonawczymi.

Odcinek autostrady A4 pomiędzy węzłem Szarów a węzłem Krzyż koło Tarnowa o łącznej długości 56,9 km podzielono na trzy krótsze: Szarów - Brzesko (23,1 km), Brzesko - Wierzchosławice (20,8 km), Wierzchosławice - Krzyż (12,93 km). Dla każdego z nich ogłoszono odrębny przetarg, by umożliwić wzięcie udziału w postępowaniu także mniejszym firmom.

Na czwartek pozostało otwarcie ostatnich ofert na odcinek Brzesko - Wierzchosławice.

GDDKiA szacuje, że jeśli cała procedura przebiegnie bez zakłóceń, to budowa autostrady mogłaby się rozpocząć jeszcze w tym roku. A4 do Tarnowa ma być gotowa na przełomie 2011 i 2012 roku.

Nowy odcinek autostrady projektowany jest jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice, Krzyż. Zbudowanych zostanie sześć Miejsc Obsługi Podróżnych.

Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Znane są ceny za kolejny odcinek autostrady A4 w Małopolsce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!